Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
guuud vad alla gnäller! gnäll gnäll och ännu mer gnäll.. !
många vet att det finns duktiga ponnyryttare men vill inte erkänna ..
jag tror faktiskt att när ni hade en liten ponny så gjorde ni oxå lite småbus, men varsågod var surkärringar och förbli det !
Jag har inget emot dem. Men många ponnyryttare har en tendens att inte rida fint.
Och hur ponnyryttare kan komma till hög nivå, det är tack vare ponnysarna som har sådana talang att de kan ta ryttarna till den nivån.
Stora hästar är inte lika toleranta och säger ifrån om man rider för dåligt. De kräver mer RIDNING än ponnys.
Varför är det så många ponnyryttare som lyckas under ponnytiden men kan inte lyckas med storhäst? Sätt en ponnyryttare på min häst. Hon kommer slänga av henne för hon tolerar inte ponnyryttarens generella sätt att rida. Och hon kommer stanna på hinder också! Varför? För när JAG glömmer att rida och börjar åka häst så stannar hon. Rider jag dåligt, stannar hon. De flesta ponnierna jag ridit har inte stannat fast jag ridit dåligt eller åkt häst.
Uppenbarligen vet du inte var ridning innebär, därför tror du att man är duktig automatiskt när man rider på hög nivå på tävlingar.
Kan ta ett exempel på storhästryttare jag INTE tycker rider bra. Du känner nog till henne... Helena Lundbäck. Men hon tävlar på 150-160 höjder. Inte ens det hjälper min syn på hennes ridning. Inte ens markarbetet såg bra ut.
Jag har sett några FÅ DUKTIGA ponnyryttare som verkligen rider igenom hästen och rider FINT mellan hinder utan fläng och stress.
Det där är vad JAG ser. Jag har inget emot ponnyryttare. De har ju inte vuxit och saknar stora erfarenheter. Jag hoppas att många rider för en BRA tränare. Men jag tvivlar på det ibland tyvärr.
Stora hästar är inte lika toleranta och säger ifrån om man rider för dåligt. De kräver mer RIDNING än ponnys.
Varför är det så många ponnyryttare som lyckas under ponnytiden men kan inte lyckas med storhäst? Sätt en ponnyryttare på min häst. Hon kommer slänga av henne för hon tolerar inte ponnyryttarens generella sätt att rida. .