Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

O
Träning Hejsan alla här på Bukefalos, jag hoppas jag skriver i rätt tråd. Nu är det så här att jag tänkte höra efter mer er vad ni tycker och...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 577
Senast: ponnypulka
·
Träning Alltså ibland blir jag så trött... Min häst är hur cool somhelst att rida ut på ensam. Han kan titta till på saker man han går alltid...
Svar
3
· Visningar
886
Senast: Emuliiaa
·
Träning Har varit medryttare, men slutade pga veckopendling. Har därför inte setat på någon häst på ca 2 år. Har fått barn under den här...
Svar
4
· Visningar
748
Senast: susekl
·
B
Träning HJÄLP ! min häst på 5år, aldrig blivit skodd förut ska skos snart. och han lägger sig ner när jag kratsar hovarna ? hur kan man...
Svar
7
· Visningar
1 884
Träning Nu folket, vill jag ha tips här! Min kompis har en kallblodstravare på 9 år. Hon köpte henne som 7-åring, oinriden men körd. Hon...
2
Svar
24
· Visningar
2 105
Senast: Amaranthine
·
Träning Har någon erfarenhet av hästar med liknande olater? Vi har en väldigt dominant och envis valack som tar ut mycket i munnen, så att...
2
Svar
21
· Visningar
1 995
Senast: norrland65
·
Träning Nu när vi åter har vintertid så blir det ju mörkt tidigt. När jag jobbar hinner jag aldrig till stallet före halv sex, men har inte...
2
Svar
21
· Visningar
1 962
Senast: Cizma
·
Träning Min häst var ganska naffsig innan, men det har övergått till att bitas :grin:. Hur ska jag hantera det? Hur ska jag få honom att...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
5 329
Senast: Centaur
·
D
Träning Kolla denna länken..........skall detta vara bra för fånghästar eller?? Kan det vara någon mening för hästen att få gå ute med en sådan...
2
Svar
38
· Visningar
4 066
Senast: Vita_N_6520
·
C
Träning Nu har damen tappat två broddar i hagen och självklart är hålen igenproppade med skit! Och jag vågar inte skriva i någon gängare på...
Svar
14
· Visningar
3 128
·
S
Träning Jag har en fyraårig islänning som precis lärt sig fatta galopp. Sist jag red försökte han sticka i galoppen och även i tölten. Det var...
Svar
4
· Visningar
953
Senast: Pettsson
·
A
Träning Hej alla. min häst är väldigt stark och hård i munnen. eller hon är väldigt hård i vänster varv att få på tygeln,men höger är inget...
Svar
2
· Visningar
807
·
Träning Jag har börjat rida så smått igen efter tre års uppehåll. Hästen ifråga är en 5årig som bara drivit riden i dryga året. Han är väldigt...
2
Svar
39
· Visningar
2 723
Senast: Graff_
·
S
Träning Lite svårt att hitta namn:o Här en långt historia i dåligt svenska:o Dec/jan började jag parelli med mina 2 shetissar och haflinger...
Svar
12
· Visningar
2 419
Senast: Emuliiaa
·
Träning Rider numer i Tyskland, och tyckte till en början att ridningen var väldigt lik den hemma, men nu verkar det ända finnas en ganska stor...
5 6 7
Svar
126
· Visningar
10 555
Senast: Djurjouren
·
O
  • Låst
Ridning Hm. Jag har hört lite olika saker om drivande säte det senaste. Vissa säger att man inte ska "putta" fram hästen på det viset för att...
11 12 13
Svar
241
· Visningar
15 535
Senast: flashlight
·
Träning Ja hade tänkt rida enbart skogsridning på min ena häst då hon börjat konstra i padocken, (ska kolla upp ifall de e nå fel). Men behöver...
Svar
5
· Visningar
2 858
Senast: sara_18
·
E
Träning Vet inte om detta är rätt plats för inlägget men men:´. Läste i en Häst&Ryttare tidning nån gång att man kunde träna med sin häst på...
Svar
9
· Visningar
3 825
Senast: lil-sis
·
S
Träning Min kusin har fått sin första ponny som bor här hos mig. Han är en svensk ridponny med mycket haflinger i förmodligen. Han ser precis...
Svar
14
· Visningar
1 609
Senast: Blueberry
·
Träning Jag har mitt 5 åriga sto ute på foder då jag själv är skadad och väntar på operationer. Nu ringde mamman till fodervärden och ville...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 430
Senast: Blueberry
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Göra i Danmark
  • Vad gör vi? Del CCV
  • Adventskalendertråden 2024