Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

N
Träning Jag håller på med mycket horsemanship med min häst (D-ponny). men jag har ett litet problem, varje gång jag rider ut på henne får jag...
Svar
14
· Visningar
1 404
Senast: FrouFrou
·
R
Träning Hejsan! Jag rider en 7 åring. Han har väldigt bar steg men är väldigt bra på att smita så fort han ska arbeta. När han väl går ned i...
Svar
1
· Visningar
623
Senast: Ponnytant
·
Träning Har ett 4-årigt sto som gått i samma flock på ca 15 blandade häster sen maj ungefär. Nu är vintern kommen och dags att pussla ihop dem i...
Svar
5
· Visningar
1 137
Senast: Elinoor
·
Träning Jag har ett arabsto som jag ägt i 2½ månad, hon har tävlad tom Lätt A, funkar som "läromästare" åt mig då hon är duktigare än vad jag...
Svar
8
· Visningar
2 014
Senast: frittan
·
L
Träning Hej! jag har nyligen skaffat en treåring som jag hade tänkt ha som skogs/tränings häst. Det jag försöker klura ut nu är hur jag ska rida...
Svar
2
· Visningar
712
Senast: JohannaB
·
T
Träning Har planerat på att skaffa häst, då vi bor på landet. Vi har en liten hage (100x100meter) och eventuellt tillgång till en större. Jag...
2
Svar
20
· Visningar
2 114
Senast: SofaijaHhh
·
P
Träning Hej! Jag har ett Varmblod som har ett mycket speciellt temperament. Att han är väldigt sur när han ska få mat eller äta över huvudtaget...
Svar
10
· Visningar
1 668
Senast: Xoya
·
Z
Träning Hej! Jag har en 20 åring och undrar hur jag ska få han att lägga på sig över ryggen, han e väldigt tunn längs ryggraden och korset, blir...
Svar
5
· Visningar
1 012
Senast: Saigon
·
G
Träning Jag funderar på att köpa en haflinger vallack, men skulle gärna vilja veta lite mer om hur just den hästrasen är. Har bara hört...
Svar
4
· Visningar
1 540
D
Träning Vi är två 18 åriga tjejer som håller på med ett projektarbete ang. ridsporten i media. Vi som många andra tycker att ridsporten allt för...
Svar
19
· Visningar
1 921
Senast: murran
·
Träning Hejsan!! När jag rider så tittar jag ner oftas bara i galoppen jag vet inte varför.Men det är bara så. Och det är inte bra varken för...
Svar
5
· Visningar
718
Senast: Canoó
·
V
Träning Använder ni ex. gramman, halsförlängare etc. någon gång när ni rider era unghästar?
2 3 4
Svar
78
· Visningar
8 398
Z
Träning Jag har aldrig ridit in hästar tidigare, men är en van ryttare. Jag rider medryttare lite då och då på en häst som är jättefin på alla...
Svar
11
· Visningar
1 294
Senast: ZorroLouise
·
R
Träning Hejsan! Nu är jag snart inne på mitt 8.e år inom ridningen, och jag möter ofta personer som är så fixerade vid att få sina hästar att...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
8 983
Senast: Degree
·
M
Träning För ca 2 veckor sedan fick min häst en stöt av mej när jag skulle släppa ut honom i hagen:cry:. Ja e så klantig med stängslet, så jag...
Svar
10
· Visningar
1 008
P
Träning Jag har ett föl på 5,5 månader (hingst) som jag för tillfället har problem med, och jag vet inte vad jag ska ta mig till. Det är...
2
Svar
20
· Visningar
2 741
Träning idag var jag ut och red barbacka och min häst ställde sig på bakbenen och kasta sig framåt hejdlöst tre gånger på samma ridtur vi höll...
Svar
4
· Visningar
798
Senast: Falkenrally
·
Träning Hur ser det ut hos er? Känns som om äret är "slut" häromkring. Vad innebär det för er del? Helvila? Nedtrappning? När sätter ni igång...
2
Svar
30
· Visningar
2 143
Senast: Mickis88
·
Ridning Har kikat lite på begagnade vanliga espaniolor eftersom jag redan har en dyr bomsadel... Jo, hur jag än söker så hittar jag inte hur...
Svar
10
· Visningar
2 781
Senast: Polly_Mulle
·
Träning Min gubbe har börjat rida - i en nybörjargrupp påstår han (han har ridit förut men det är längesedan och han hade i princip börjat...
Svar
15
· Visningar
1 444
Senast: älgen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • Oseriös avel 2023
  • Akvarietråden V