Mitt föl blir mobbad, hjälp!

Sv: Mitt föl blir mobbad, hjälp!

Hej allihopa!

Till er alla som brusat upp er över att han är så liten som han är så är det faktiskt så att hans mamma stötte bort honom totalt strax efter 5 månaders
ålder. Ingen vet riktigt varför, men hon var den i flocken som helt plötsligt inte lät honom komma nära någon av de andra hästarna (eller sig själv för den delen). Därför var han tvungen att flyttas så fort som möjligt från den
gården (för jag ville ju givetvis inte att han skulle gå ensam) och eftersom det är STOR brist på stall (lösdrifter)som tar emot hingstföl där jag bor så försökte vi med att han skulle gå ihop med en häst till att börja med, och sedan gå in i en lite större flock. Ja, det gick ju som det gick, men nu har vi ÄNTLIGEN fått svar från ett gammalt par som har lösdrift för unghingstar att han kan få gå med deras 07/08or :)

Till er som kommit med egna historier och goda råd. ETT STORT TACK :bow:

Men stackars liten :(:cry:

Hoppas att han får det bra i sin nya flock.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 316
Senast: Freazer
·
Hästhantering Hej! Vill varna för lång och rörig text... Gör ett sista desperat försök att få någon hjälp. Vill börja med att säga att hästen i...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
13 353
Hästvård Min häst fick efter skoning (ca 30 min), flera konstiga symptom! Efter att hovslagaren var klar, ville han se att häst var ok, vilket...
Svar
11
· Visningar
2 270
Senast: mily
·
Hästhantering Jag har haft min häst sedan 2015 nu och vi kommer väldigt bra överens. Hon är väldigt ranghög och bestämd, visar tydligt missnöje men...
Svar
3
· Visningar
1 726

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Evolve
  • Stora shoppingtråden II
  • Sabotage?

Omröstningar