Travar ni...

Sv: Travar ni...

Största anledningen till att jag inte travar mer på asfalt än jag gör är att det blir halt med skodda tassar, men lite trav blir det då och då, det är stärkande!

*kl*
Har tänkt på en sak är det lika att trava på asfalt som hård grusväg ? Något som är bättre eller sämre?
Vet att det kan stärka senor och liggament och tycker att variation är viktigt så har försökt att iaf skritta på grus (lite asfalt) iaf 20 min ca 2ggr i veckan med min förra häst. Men har tänkt om man sedan när man vant in min nya häst ska trava oxå...
Tkr det känns mer "naturligt" att trava på hårdare grusväg än asfalt isåfall, men kanske inte är någon skillnad ?

Finns likande trådar om det här.
Men jag travar inte på asfalt, främst för att det är så halt. Har varit med om flera halkningar.

Liknande trådar

Ridning Jag har rider en 10 årig valack sedan några månader tillbaka. Han är en korsning mellan varmblod och ponny av okänd ras. Vi fick en...
Svar
3
· Visningar
1 401
Ridning Hej! (det kanske är fel tråd men hoppas att det är ok) Min dotter har vid två tillfällen denna termin ramlat av en häst som har...
Svar
17
· Visningar
1 768
Senast: mamman
·
Ridning Jag börjar undra om en del människor (då syftet jag på mig själv) aldrig kommer lära sig att rida bra. Har ridit till och från i 20 år...
2
Svar
34
· Visningar
4 469
Senast: Roxy
·
Träning Detta blir långt, men jag försöker få med så mycket som möjligt av historien. Jag köpte min häst 2015. Hon var då 10 år och hade kommit...
2
Svar
24
· Visningar
4 485
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar