rida vs vila?

Sv: rida vs vila?

jag har en ungponny på 3 år som rids mellan 2-4 dagar/vecka. oftast 3. jag jobbar ca 75%, en hel del kväll och typ alla helger vilket är lite segt och just nu har det känns väldigt lagom med 3 dagar/vecka ihop med allt annat :).

MEN oftast är jag ju så himla ridsugen och vill träna/tävla rida massor. men måste hejda mig själv pga att jag faktiskt har en ung häst. :(

Jag rider mina varannan dag.
Vill du hålla igång varje dag i stort sätt så varva med enklare saker såsom longering, löshopping, tömkörning, promenader

Tack alla för era svar.
Skönt att se att det finns människor som rider från 2-7 dagar i veckan.
Nu kan jag göra det som jag tycker känns bra. Och om jag inte har lust att rida en dag, så kan jag gå ut och gå från marken. Gosa och borsta istället.
Då kan jag andas ut och ha gott samvete om jag nångång inte hinner med att rida så mycket!

måndag : 2 ggr i bland (sällan)
tisdag: 2 ggr ibland
onsdag: 1 ggr
torsdag: 2 ggr ibland
fredag: 1 ggr
lördag: vila
söndag: 1 ggr

sen så blir det ju lite oplanerade vilodagar då och då dock. Är det för mycket?

Liknande trådar

Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
2
Svar
20
· Visningar
2 103
Senast: lirco11
·
Hästmänniskan Hejsan! För första gången i mitt liv hade jag tänkt ha en betalande medryttare. Jag vill inte vara allt för kraftig och egentligen vill...
2
Svar
20
· Visningar
3 818
Senast: SwedEmB
·
Hästmänniskan Hej! Skulle uppskatta lite tips och hjälp. Jag har ridit nu i några månader och älskar verkligen det. Har dock endast kommit till...
Svar
9
· Visningar
1 160
Senast: valy
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 316
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar