Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
*kl*
Jag är glad över att mina hästar kräver en bra ryttare = många blir utsorterade efter 10 minuter ensam ridning.
Visst kan dom gå ponnyridning lite då & då. Men jag bedriver ingen turridningsverksamhet.
* Finns det över huvud taget inga "snälla" hästar alls i Sverige? Här är 16 sidor "min bralliga häst som bockar" "nervösa halvblod" etc. etc. Jag kan förstå att man inte vill ha folk på sin häst, men nånting här är snett... Är det så att ägare till nervösa hästar reagerar på sånt här, medan ägare till filbunkar inte upplever det som så farligt? Eller upplever nästan alla ägare att just deras häst är nervig?
jag har en jobbig grejj som kommer att hända i höst när jag ska hyra häst så kommer jätte många av mina kompisar vilja rida på honom och flera av dom är bättre en jag och det är en tjej som frågade om hon fick prova att rida honom EN gång, och nu säger hon att hon ska komma en gång i veckan och TRÄNA den pållen alltså jag vet int vad man ska säga till henne. jag sa till henne att det inte stämmer men då säger hon bara men du kan inte utbilda hästen själv och jag blev piss sur och sa att det kan jag vist! och hon baah nääh!! blir SÅÅÅ!!! sur på henne hur kan man säga så!
Har nu läst igenom hela (!!!) tråden och har ett par funderingar.
* Finns det över huvud taget inga "snälla" hästar alls i Sverige? Här är 16 sidor "min bralliga häst som bockar" "nervösa halvblod" etc. etc. Jag kan förstå att man inte vill ha folk på sin häst, men nånting här är snett... Är det så att ägare till nervösa hästar reagerar på sånt här, medan ägare till filbunkar inte upplever det som så farligt? Eller upplever nästan alla ägare att just deras häst är nervig?
.
Har faktiskt aldrig varit med om det!
Det har aldrig kommit någon och frågat om att få rida på min pålle!
Kanske beror på vart man har den uppstallad och hur mycket folk som rör sig i området!
MEN!
Jag hade aldrig, aldrig, ALDRIG låtit någon jag inte kände rida henne! Det är ju mycket av det som är problemet för många här i tråden, att helt - eller nästan helt - okända människor kommer och vill rida deras hästar.
Detta mycket av hänsyn till min häst. Varför skulle hon behöva bära runt på okända människor titt som tätt? Hästarna är ju inget fordon som man kan låta folk provköra, utan ett levande djur. Detta tycker jag är en stor anledning till att inte låta "vem som helst" rida ens häst.