Bränna energi - tips!

Sv: Bränna energi - tips!

Min häst gick på havre på både på havrefri musli och havre lite tidigare i höst. Hon blev som tokig! Vi tog bort havren och nu går hon normalt igen. Det tog ungefär 1,5 vecka innan hon blev normal. Det tog ett tag innan all havreenergi gick ur kroppen på henne.

//Lisa

Min häst gick på havre på både på havrefri musli och havre lite tidigare i höst. Hon blev som tokig! Vi tog bort havren och nu går hon normalt igen. Det tog ungefär 1,5 vecka innan hon blev normal. Det tog ett tag innan all havreenergi gick ur kroppen på henne.

//Lisa

Hängde inte ritkigt med nu... Vad åt din häst innan foderbytet och vad äter hon nu?? :)

ta å longera en stund innan så kanske han bockar av sej ;) hmm annars vet jag inte :O men min häst blev åxå jäävligt pigg av et fodret ;) :idea:

Jag tror som många andra här på tankeuppgifter så hästen blir lite mentalt uttröttad.
Det kan nog ofta vara mer energi-brännande i många fall än att rida hårt pass på uteritt t.ex.
Hästar mår bra av att använda huvudet lite och få tänka till lite extra.
Så hitta på lite övningar från backen. Lär hästen olika saker.
Lägg ut bommar som i en fyrkant på backen och gå brevid och lär hästen att gå längs med dem alltså ha bommen under magen t.ex.
Det kan vara en övning.
Hitta på lite andra 'hinder' som du kan pyssla med från backen emellan ridpassen.

Det är jobbigt ibland med energiknippen! ;)

Liknande trådar

S
Hundträning Hej! Jag är en 17-årig tjej som har en högställd Jack Russell Terrier vid namn Hugo som nyligen blev ett år gammal och som jag hoppas...
Svar
7
· Visningar
1 345
Senast: Jenka
·
Övr. Hund Har ju som en del säkert sett en vavva-valp. Han är 4 månader och jag har haft honom i en. Han brukar anpassa sig snabbt & bra till nya...
Svar
7
· Visningar
1 177
Senast: Zizzy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Göra i Danmark
  • Vad gör vi? Del CCV
  • Adventskalendertråden 2024

Hund, Katt, Andra Djur