Hur får jag ridbanan att bli rolig?

Sv: Hur får jag ridbanan att bli rolig?

Våra är inte heller så bildade, den ena inte alls. Vi gjorde mycket olika ridvägar. Volter, ökade och minskade volter. Slalom och serpentiner, kan ju göra ruter ess när man är redo att börja öva inför fram och bakdelsvändning. Kan ju testa lite lättare skänkelvikning.

Bommar kan man göra mycket kul med.
Men böjda spår tycker jag är bra för att öva upp smidigheten och balansen, jobba på ställning och böjning, behöver inte ha så hårda krav i början utan ta det lite försiktigt.

Man kan ju utveckla alla övningar. På volten kan man ju också lägga in övergångar eller tempoväxlingar. Tex övergång när man korsar medellinjen, så blir det halva/halva. Samma kan man göra med tempoväxlingar. När det funkar med skänkelvikning kan man ju lägga in det på öppna delen av volten, rätt bra träning. Men börja lite i taget så kommer det nog fortare än du tror, speciellt nu när h*n tycker det är kul!!:D

OK tack för tipsen!

Får se vilket humör Pojken är på i morgon se om han e redo för nå nytt eller om vi ska repetera lite...han är ju bara tränad två gånger på ridbanan än på många år!

Bara han går in i trasporten sen så vill jag åka i väg och träna för en tränare!

Jag har nästan alltid spöet med mej när jag rider...men använder det sällan på hästen utan slår mej själv på benet eller på sadeln så det låter då reagerar hästen. Men är han rikigt vrång så kan ja daska till honom oxå men sällan.

Hoppas ridbanan inte är allt för lerig i morgon så ja kan rida! Känns riktigt roligt nu när både han och jag tycker det är kul!

Vi har kört lite övergångar och tempo växlingar nu...vad kan man mera göra på en ganska outbildad häst på ridbanan? Skrittar och travar bara på ridbanan för galopp är den inte i kondition för nu!

Å på måndags ska han få vinterskor så sen ska vi ut i skogen på långa galoppturer...det var så länge sedan!!

Haha, slår mig också mest för låret. För annars måste jag ta tyglarna i en hand och daska till där jag vill. Så damen känner inte så mycket, hör mest en smäll mot mitt låt ;D

Jag menade inte att jag var på dåligt humör "så",
jag menade att jag hade bestämt mig för att hon skulle gå framåt och inte stanna till och tjura som hon brukar göra.
Jag kanske var lite otydlig med mitt meddelande men jag menade inte att jag var på surt humör så utan att jag hade bestämt mig för att hon skulle lyda mig.
;)

ok och då visa du din makt med hjälp av spöet..

Okej, du kan du väl berätta vad jag skulle ha gjort då :confused:
Skulle jag sparkat på med skänklarna och sett ut som en j*vla idiot elr?

Liknande trådar

Ridning Har insett att jag kan mycket om foder, hagar, beteende och träning från marken - men väldigt lite om hur man faktiskt lägger upp...
Svar
5
· Visningar
581
Senast: MiniLi
·
Hundavel & Ras Hej! Jag har börjat fundera på en border collie som nästa hund. Men skulle väldigt gärna få lite input av er som har/kan rasen! :) Kan...
2
Svar
31
· Visningar
2 260
Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
2
Svar
20
· Visningar
2 106
Senast: lirco11
·
Samhälle Kan ni hjälpa mig att hitta en lagom informationstext att sätta i händerna på någon. Läskapacitet för abstrakt och akademisk text finns...
Svar
0
· Visningar
250
Senast: MiaMia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Göra i Danmark
  • Vad gör vi? Del CCV
  • Adventskalendertråden 2024

Hund, Katt, Andra Djur