Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Martina_m: din häst skulle ha lärt sej av sin uppfödare redan som föl att människor är no no att bita på. Men nu har den inte denna respekt, och då måste du kanske få hjälp att lära honom det. Låt inte kompisar härja hur som helst bara, men är det en duktig kompis som förstår sej på hästar så är det bra.
Lycka till!
Rid nu o sysselsätt honom varje dag.
Var observant o mota Olle i grind.
Var däremellan rättvis- inte långsint. Beröm gott uppförande.
Lägg in asp o grankvistar o kanske även en tjockare stam i hagen/ boxen.
Var observant o mota Olle i grind. - Vad menas med det?
Oki, ska se om jag hittar lite grenar och sånt, ett litet träd kanske . Så kan ha han något att leka med och bita på.
Jag ska även kolla runt och se om jag hittar någon annan stallplats. Där han kan få hagkompis/ar. Eller bör jag vänta med att släppa ihop honom med någon annan tills han inte är så hingstig längre?
Men varför just Asp och Gran? *nyfiken*
Min häst har gått på lösdrift i hela sitt liv med andra hingstar, fram till nu i vår/sommar. Då han kastrerades, reds in och helt enkelt började hanteras ordentligt av människor.
Ja det är nackdelen med att inte hantera hästar när dom är små. Men när den reds in måste de väl ha hanterat honom och lärt honom grundläggande regler Det låter inte som om hästen kommer från ett helt seriäst ställe.
Hoppas du kommer tillrätta med det nu då, när din kompis hjälper dej. Hästen ska ju vara rolig att vara tillsammans med
Stall nr två hade jag personligen aldrig satt min fot i men eftersom jag trivdes kanon i det stallet du står i nu så är det ju mkt möjligt att du skulle trivas därute. Skönt att han inte bits så mkt längre iaf!