Han bits - vad gör man åt det?

Sv: Han bits - vad gör man åt det?

hej du har alldeles rätt, det kliar o irreterar jättemycket i munnen när de byter tänder speciellt i 3-års åldern.Min kille är nu i samma ålder o har jätteproblem med tänderna.Vi har varit på kliniken 3 gånger det här året och bla.dragit tänder stackarn.Jag talar om för honom att det är fel att bitas genom att backa honom m.m.Många ledarskapsövningar speciellt i den här åldern,han har blivit lite av en annan häst för tillfället och jag är säker på att besväret i munnen är det stora problemet.Är säker på att det ger sig om ett antal månader:grin:

Det enda som funkat på min lilla shettis är blockering, man måste vara med hela tiden för det kan komma smånyp(stora med) när som helst. Du har armar o ben att skydda dig med o du ska inte slå mot hästen utan bara hålla en ram omkring dig(tänk karate). Bit inte tillbaka, det är bara en lek för hästarna o då lär de tycka det är kul...

säg AAJJJ det där gjorde ont, nu gjorde du mig illa! hästar kan ha svårt att förstå hur lite vi människor tål. självklart ska du inte låta honom bita dig, men det är enklare för hästen att förstå om du fokuserer på att det gör ont än på att han är elak och bestraffar honom. för det är han helt säkert inte.

Liknande trådar

Hundhälsa 2018 tog jag lite hastigt och lustigt emot en liten omplacering som for illa i dåvarande hem. Hunden var och är trots det relativt glad...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 835
Senast: Tonto
·
Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
2
Svar
20
· Visningar
2 106
Senast: lirco11
·
Ridning Hej! (det kanske är fel tråd men hoppas att det är ok) Min dotter har vid två tillfällen denna termin ramlat av en häst som har...
Svar
17
· Visningar
1 768
Senast: mamman
·
Hundträning Hunden min gnäller KONSTANT så fort vi inte är hemma. Hemma säger den nästan aldrig någonting. Men så fort vi åker i bilen, eller åker...
Svar
8
· Visningar
985
Senast: Nota
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama