Flytta hästarna 90mil?

Sv: Flytta hästarna 90mil?

Oj, det lät omständigt (och dyrare?)

Känner verkligen inget hästfolk alls, förutom hovis då, och han är en del på travet och skor, han tipsade också om gr*ns :(

Det första priset fick jag via en kompis som ringde åt mig, var noga med att poängtera att det var mellan Råneå - Norberg. Men kan hända att det blivit något missförstånd någonstans. Vi sa inget datum utan ville bara veta priser då det ringdes första gången.

Gr*ns sa att dom kan hämta vid stallet och lämna av vid nya stallet men att det skulle bli enormt mycket dyrare då det avviker från deras rutt (förståeligt).

Men att köra stall-stall hade varit det bästa för både mig och hästarna.

B-lastbil kan du hyra av Strömsholm. Om du stannar t.ex i Sundsvall så kan du stanna till hos någon jag känner däruppe. Om inte hos systrarna Bäckström i Matfors, de har gäststall som du säkert kan få hyra över natten.

Men det kostar nog en del att hyra den. Vet inte vad slutsumman kan sluta på. Men gå in på Strömsholms sida och klicka på "Om Strömsholm" och sen stallpersonal. Ring till stallchefen eller någon av förmännen så ska du nog kunna få hjälp.
Kosta mig 3000 att hyra den när jag körde Strömsholm-Matfors men då hade vi trailern i 3 dagar. Hämtade fre och lämnade sön. Sen hade vi den ytterligare 2 dagar när vi skulle åka hem igen. Kan kolla med min mamma vad det kostade och om det var 3000 för totalt 5 dagar. Om du vill?

Fick prisuppgift på en såndär liten hästlastbil idag..

7000kr om jag skulle hyra den en fre-mån, 160mil (20mil gratis).
..och sen kommer ju diesel/bensinkostnad på det.

Så en b-hästlastbil går bort :(

Hur har det gått nu då? Har du fått iväg hästarna till ditt nya hem i Norberg? :)

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag och min syster har för ett tag sen börjat leta vår första egna ponny, men det har tyvärr inte gått så bra hittills. Det var från...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
15 699
Avel Asså jag behöver hjälp😰 Jag fick hem ett 4 årigt sto för tre månader sedan. Dom som importerade henne från Frankrike fem dagar innan vi...
Svar
16
· Visningar
3 217
Senast: Moa092
·
Träning Hej, min passhäst är 7 år nu, ridit honom sen han var 4 (red in å utbildat) han är en travhäst och står i travstall. Ej tävlat trav sen...
Svar
8
· Visningar
2 666
Senast: Hedinn
·
Hästvård Jag och hästen kommer att flytta hem om två månader. Husse kör bil och hästen åker lastbil. Lastbil är bokad, men är det något särskilt...
Svar
9
· Visningar
1 850

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka