Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

E
Träning Hej! Nu har jag bestämt mig för att jag vill komma nånvart i min ridning, och jag vill satsa på dressyr. Jag vill komma ut och tävla och...
Svar
15
· Visningar
1 527
Senast: Skeila
·
C
Träning Ni som fått hem en ny häst som ej velat gå från de andra hästarna vid ridning/körning, hur lång tid har det tagit att få det att...
Svar
2
· Visningar
1 236
Senast: rebeckafritz
·
Träning För lite drygt ett år sedan bröt min häst ett par revben och efter det har hon naturligtvis tappat en hel del av sina ryggmuskler. Dessa...
Svar
15
· Visningar
1 642
Senast: Martenix
·
M
Träning Hej, Nu ska jag snart hämta hem min ponny :) Det är dock ganska lång resväg, enligt eniro ca 60 mil.. Han är van att åka och är lugn...
Svar
5
· Visningar
832
G
Träning Idag var jag och min fina c-ponny Colan på tävling. Första klassen var en LC. Allt gick jättebra sånär som på en rivning i omhoppningen...
Svar
9
· Visningar
1 250
Senast: Ponnytant
·
J
Träning Hej, jag undrar om nån vet hur man lär hästen att göra kommandon som att stegra t ex? :) Tacksam för svar!!
Svar
12
· Visningar
1 276
Träning Jag har funderat lite på det här med pensionering av hästar, men främst när det gäller ponny som aldrig tävlat i de högre klasserna...
Svar
12
· Visningar
4 435
Senast: oxo
·
Träning Jag fick hem mitt islandssto i söndags. Hon har inte blivit speciellt hanterad och förstår inte det här med att bli ledd. Nu måste jag...
Svar
12
· Visningar
1 122
Senast: pernilla_s
·
V
Träning Ska någon rida imorgon?! Det är ju så kul!!!! Känner någon till om det finns fler, andra helger? :)
Svar
7
· Visningar
868
Senast: Sputnick
·
Träning Hejsan, har en liten fundering ang rida in unghäst. Har en kompis som brukar hoppa upp på sin unghäst i hagen, visst den är jätte snäll...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 563
Senast: sara_18
·
Träning HUr skulle ni göra??? Har ett 4 årigt varmblod som jag red in för ett år sedan. Allt har flyttit på bra förutom att hon är nervös och...
Svar
17
· Visningar
1 226
Senast: vildros
·
Träning Har en 3-årig unghäst som är av naturen pigg och vaken, och mer än gärna flänger fram i skogen i full karriär - men när det gäller att...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 688
Senast: Nidoking
·
Z
Träning Hej Jag hjälper till med en sjuårig valack som har börjat stanna och jag vet inte vad jag ska göra! :confused: T.ex om jag travar i...
Svar
3
· Visningar
688
Senast: ika77
·
S
Träning Har haft min häst i ca. 2 månader nu och har problem när jag ska rida ut själv! Han vill inte gå från stallet, ibland går det men efter...
2
Svar
20
· Visningar
1 868
Senast: svea
·
T
Träning Usch allt känns så jobbigt nu, ska provrida en häst i helgen och det känns inte alls kul! De e verkligen inte de att jag inte är...
Svar
6
· Visningar
961
Senast: Tuvisen
·
U
Träning Nu har jag läst en massa om svår lastade hästar som inte vill gå på transporten. Jag har inga problem med på lastning men stora problem...
2
Svar
21
· Visningar
1 974
Senast: nexxa
·
Träning vi har diskuterat flyttar av häst i stallet och en tjej har flyttat sin 4 grr under 1 år inkl sommarbete och tillridning av...
Svar
18
· Visningar
1 453
M
Träning Ska bara se om någon har några tips. När en häst bockar vanligt är det inte så svårt att sitta kvar, det går oftast bra. Har ridit...
2
Svar
39
· Visningar
2 533
Senast: Mos410
·
J
Träning Hur får man sin häst att INTE stegra, han blir helt rabiat när man longerar med träns och delta plus longeringslina, provade med gjord...
Svar
6
· Visningar
1 254
Senast: _Jezzie_
·
Träning ... idag vill jag slå ett slag för spiltan!! Helt suverän för ungästarna, lär sig stå uppbundna, att man kommer "in" och ger mat och...
2
Svar
25
· Visningar
2 473
Senast: boccia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar