Har du en kallblodig travare..

Sv: Har du en kallblodig travare..

Grattis! :laugh: Va kul! Det kommer säkert bli jättebra. I morgon börjar min utmaning. Han ska vara på prov först och sen får vi se om vi faller varandra i smaken.

Grattis! :laugh: Va kul! Det kommer säkert bli jättebra. I morgon börjar min utmaning. Han ska vara på prov först och sen får vi se om vi faller varandra i smaken.

Haha ja hoppas de blir bra! Då får du visa bilder.

Tänk vad mkt jag lärde mig igår på kursen och man insåg verkligen en hel del fel man gjort, nu jävlar ska det bli annat här:laugh:

Hade en kbl travare förut.
Gick med honom lös överallt utan någon som helst utr alls.
Jo skydd på benen om vi gick i skogen;)
http://www.pixbox.se/pic_show_id6780870.html
Kunde lämna honom ute helt lös och gå därifrån, han stod kvar när jag kom tillbaka.

Hade en clydesdale också, han red
jag helt lös utan något alls.
Har ingen bild på det dock men har en med grimma
8535869.jpg

Jag har en kallblodig travare som är väldigt kommunikativ och jag ser ju att du fått en hel del svar om att det verkligen inte är en svår ras. Det är en häst som alla andra hästar.

Jag har ett nsvd sto som jag har börjat med att trickträna lite (:
det gå bra än så länge, har börjat lite med vacker hov och buga.
I hanteringen är hon super snäll och bra på alla vis, men har dock ett väldigt hunör i ridningen, sparkar gärna lite när hon inte vill och så.
Men jag har kommit på att jag inte vet HUR jag ska lära henne trickträning .. :p ''/

Jag har en kallblodig travare som är väldigt kommunikativ och jag ser ju att du fått en hel del svar om att det verkligen inte är en svår ras. Det är en häst som alla andra hästar.

Mjo fast enligt min NPH tränare så var oftast dessa kallblod och små ponnysar lite av den svårare rasen.

Jaa , HUR jag ska lära henne , ex. Dår har jag haft en godis och tagit handen mellan frambenen så att hon får böja ner huvudet så att hon får godisen, då följer även kroppen med också.
men hon kommer itne längre, så frågan är hur jag ska lära henne ? :p

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 428
Senast: mamman
·
Övr. Hund Vi har bestämt oss för att utöka familjen med en hund. Nästa år kommer jag påbörja en utbildning på distans och kommer då vara hemma...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
7 694
Senast: Farao
·
Relationer Gammal användare med anonymt nick pga vill inte kunna bli googlad. Det är så att jag har två minderåriga barn och är skild från barnens...
Svar
5
· Visningar
1 204
Senast: Crossline
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 739

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka