ni med egna stall..

Sv: ni med egna stall..

varför är det bäst att dom äter så lågt som möjligt... har hört det förr, men aldrig fått något svar på varför?

u e iaf hovarna plastade, än så länge *peppar peppar* så har det hållit, nu har jag också vart bortrest under helgen så mitt huvud har fått villa lite från hennes stress.
fick hem ett helt lass med massa granris, men får känslan av att dom kommer sopa rent det på nån vecka eller så.. gav henne en stor gren in i boxen inatt som nästan var helt borta trotts 5+ kg hö. dessutom stod och och verkligen ÅT på den och inte pillade lite lätt.

mmm jag säger det samma! jag vill också bo på landet. när vi var borta nu i helgen blev jag så sjukt sugen.. mamma och pappa har 12 ha som bara står o väntar på att jag o sambon ska slänga upp ett hus o stall där... 4 ha bete 8 skog som bara VILL bli uppätet... :angel: surt att de absolut inte e vettiga flyttider nu :(

Hästar är skapta för att äta från marken. Varför de därför ska fortsätta göra det beror på att deras ämnesomsättning störs vid för "högt ätande", därav även salivutsöndringen som är viktig pga. risken för magsår.

Åh så skönt! Håll tummarna för att det blir bättre! :)
Brukar hon "kasta" i sig maten i boxen? Jag säger fortfarande att det bästa vorte om hon kunde stå på halm, även om du säger att det alternativet inte är så enkelt för dig. I regel hjälper det hästarna att slappna av efter en period när de kan stöka runt med det. Hm... knepigt fall.

ÅH! Vad väntar ni på?! :D Det låter ju helt underbart! Men som sagt, flyttiden är kanske inte den bästa :crazy:

Liknande trådar

Hästhantering För cirka 5 månader sen köpte vi dotterns första ponny, "världens tryggaste och snällaste barnponny". Provridningen gick ok, dottern var...
Svar
13
· Visningar
3 909
Senast: Mabuse
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
20
· Visningar
2 151
Senast: QueenLilith
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 119
Senast: Lavinia
·
Anläggning Jag har de superbekvämt att ha hästen utanför min dörr, hyr en lägenhet på en liten hästgård med stall. Det är min häst och stallägarens...
Svar
19
· Visningar
2 451
Senast: Smurfoff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2024
  • Klösmöbel
  • Målbilder för trubbnosar.