Häst som rycker i tyglarna!

Sv: Häst som rycker i tyglarna!

Vad många heller inte tänker på när de frågar är att all fakta inte kommer fram förrän efter ett bra tag. Fick man hela bilden direkt hade säkert många av förslagen här uteblivit då de inte är relevanta.

Sv: Häst som rycker i tyglarna!

Jag red idag och det har aldrig gått så bra. Jag hade bomull i öronen på honom och han var såååååå mycket lugn! :bow: Jag var t.o.m den som kunde rida först av oss två när den andra hästen fick panik vid 2 ställen och det har jag aldrig kunnat göra förut. Han ryckte knappt i tyglarna idag, så jag drar den slutsatsen att han gör det som en stressgrej, när han gjorde det var när jag red i paddocken när jag pressade han lite extra och man såg tydligt på honom att det var för att han inte orkade så mycket mer och ville komma undan.

Nu rider jag med aningen tjockare vanligt två delat bett tills vidare, han blev starkare men vilket blev en fördel när jag red honom i paddocken idag för kunde jobba honom lättare.

När han ryckte till på hemvägen lite så såg jag kvickt till att jobba under han (bakbenen) då slutade han. Så idag har jag haft världens mysigaste ritt med min pålle på länge. :love: Tack för alla svar! :bow:

Liknande trådar

Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
26 120
Senast: alazzi
·
Gnägg Igår kväll hände något som jag har så otroligt dåligt samvete för idag. Min häst är otroligt envis och ibland lyssnar han inte även fall...
Svar
11
· Visningar
1 777
Senast: _FiA_
·
Kropp & Själ Orkar inte vara anonym.... I våras fick jag tillfälle att vara med i en smärtstudie gjord av Örebros universitet för att få hjälp med...
11 12 13
Svar
244
· Visningar
29 947
Senast: EmmaW
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok ;) :laugh: Jag har ganska länge längtat efter att ta det mer lugnt, vara mer obokad och vara hemma mer. Jag har tappat lusten att åka...
Svar
5
· Visningar
2 373
Senast: Sirap
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama