Sv: Värdelösa ridlektioner - ett etablerat problem?
Om hon såg någon som absolut inte redde ut situationen sa hon givetvis till. Det var ju inget man satt och grämde sig över i flera veckor, eller ens hela lektionen. Jag menar, kunde du inte få ner hästen i kort trav fick du testa själv ett tag, få lite små ledande frågor, men lösningen skulle du komma upp med själv. Men i det stora hela fick vi mycket träning i problemlösning. Men det var väldigt sällan man fick alla lösningar på silverfat, vilket jag är mycket tacksam för. Man utvecklas otroligt mycket mer på det sättet. Man måste kanske vara en viss typ av människa för att klara av det, jag tycker mycket bättre om det sättet än någon som står och säger allt jag ska göra.
Jag tror du missuppfattade mej lite. Hade man en stor häst red man förbi den som hade en mindre. Alla hästar gick i arbetstempo (eller det tempo som var satt). Rytmen är ju den samma oavsett hästens storlek. Visserligen var grupperna väl sammansatta, så alla hästar var ungefär lika i storlek.
Om hon såg någon som absolut inte redde ut situationen sa hon givetvis till. Det var ju inget man satt och grämde sig över i flera veckor, eller ens hela lektionen. Jag menar, kunde du inte få ner hästen i kort trav fick du testa själv ett tag, få lite små ledande frågor, men lösningen skulle du komma upp med själv. Men i det stora hela fick vi mycket träning i problemlösning. Men det var väldigt sällan man fick alla lösningar på silverfat, vilket jag är mycket tacksam för. Man utvecklas otroligt mycket mer på det sättet. Man måste kanske vara en viss typ av människa för att klara av det, jag tycker mycket bättre om det sättet än någon som står och säger allt jag ska göra.
Jag tror du missuppfattade mej lite. Hade man en stor häst red man förbi den som hade en mindre. Alla hästar gick i arbetstempo (eller det tempo som var satt). Rytmen är ju den samma oavsett hästens storlek. Visserligen var grupperna väl sammansatta, så alla hästar var ungefär lika i storlek.