tanten

Trådstartare
Återigen har visat sig vad folk gör vid kriser. Man kommer samman. Utan uppmaningar från samhället.

Vid de stora stormarna och bränderna var civilsamhället den stora resursen. Folk hjälper varandra, tröstar varandra och kommer samman. Och nu i Örebro.

Det blir inga kravaller eller politiska kriser.
Man hjälps åt.
Det är trösterikt.

Återigen har visat sig vad folk gör vid kriser. Man kommer samman. Utan uppmaningar från samhället.

Vid de stora stormarna och bränderna var civilsamhället den stora resursen. Folk hjälper varandra, tröstar varandra och kommer samman. Och nu i Örebro.

Det blir inga kravaller eller politiska kriser.
Man hjälps åt.
Det är trösterikt.
Det är även det forskning på området visar. Drivkraften att hjälpa är jättestark. Det utbryter inte panik och folk ser inte om sitt eget hus och skiter i andra. Samhörigheten och viljan att göra gott är det som dominerar. Precis det som du noterat. Visst är det hoppingivande?

Liknande trådar

Samhälle Funderade på om jag skulle skriva det här inlägget i tråden om svensk politik, men det fick bli en egen tråd. Under de senaste åren...
Svar
7
· Visningar
564
Senast: Hermelin
·
Skola & Jobb Jag har blivit singel efter att sambon gjorde slut med mig idag. Det hela suger såklart och är otroligt sorgligt. Jag är ledsen, arg...
2
Svar
29
· Visningar
4 242
Senast: Fazeem
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
14 762
Senast: Johanna1988
·
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
5 334
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka