Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Träning Jag har en jättefin 4-åring här hemma. Hon ska säljas. Detta är ingen annons och om tråden ligger fel får den gärna flyttas. Problemet...
2
Svar
22
· Visningar
2 465
Senast: älgen
·
S
Träning jo de e så här att jag vill så gärna köpa en egen häst:) eventuellt ta hem en på foder! Men jag har ej något körkort och känner...
Svar
8
· Visningar
968
Senast: Marita73
·
B
Träning Hej! Det började med att hon inte vill hoppa på en Hoppträning när det gått superbra en längre tid - bara vägrade på hinder efter...
2
Svar
24
· Visningar
2 173
Senast: Vita_N_6520
·
Träning kan en specifik rörelse? Klarar just den höjden i hoppning osv? Undrar över alla grenar, hobby hästar osv.. Ska den ha klarat just...
Svar
6
· Visningar
855
Senast: tess91a
·
Träning Vet ej var tråden bör ligga så ligger den fel; flytta på den. Jag har efter ett långt hästuppehåll blivit skötare på en shettis :rofl...
Svar
8
· Visningar
957
Senast: Rouise
·
R
  • Låst
Träning Hejsvejs. Hoppas nu detta blir bukefalos LÄNGSTA bildtråd ^^:crazy: Så jag håller tummarna och lämnar över ansvaret till alla därute ...
Svar
1
· Visningar
780
Senast: IngelaH
·
R
  • Låst
Träning Hejsan Vill vända mig till er hästägare eller fodervärdar. Väntar på stallplats, och försöker framställa en ungefärlig utvärdering om...
Svar
9
· Visningar
712
Senast: IngelaH
·
Träning Ligger tråden fel så flytta den! Men nu till mitt problem: På våran klubb har vi inget ridhus men det finns ett man kan hyra inte...
Svar
10
· Visningar
1 223
Senast: mooi
·
S
Träning Svara gärna! - När brukar ni för första gången rida på den nyinköpta hästen, vad gör ni då med hästen? - Släpper ni ihop hästen...
2
Svar
30
· Visningar
2 566
Senast: mariposa
·
Träning Var ute och gick med min polla idag, tränade lite stop/framåt, trav osv när jag visar med mitt kroppsspråk hur hon ska göra. Det gick...
Svar
11
· Visningar
1 203
E
Träning Jag har kommit på att jag har glömt bort hur man får hästen att länga stegen (utan att öka farten) :o Tidigare har jag nog i...
Svar
10
· Visningar
2 370
Senast: ErikaT
·
Ridning Har ni bilder på hur sadeln låg på hästen när sadeln var ny? Det skulle vara roligt att se hur det sett ut för andra. Jag har precis...
7 8 9
Svar
170
· Visningar
16 738
Senast: fjordinghanna
·
Träning Jag har funderat mycket på det här med att åka långt med hästarna och tänkte höra med er hur ni gör. Ta exempel att ni ska köra 60 mil...
Svar
9
· Visningar
1 132
Senast: lil-sis
·
Y
Träning När fölet börjar backa mot en, när han tar lite ansatts för att vilja kicka. Men inte kan för inte har tillräkligt balans ännu som tur...
Svar
14
· Visningar
2 622
Träning Hur gör ni som har 2-åringar. Jag har min går "naken" så mycket som möjligt. har ett ofodrat regntäcke som jag kan använda vid ihållande...
2
Svar
26
· Visningar
2 408
Senast: Solis
·
T
Träning Har ridit ponny i sju år men har nu köpt ett varmblod. Men vad svårt jag har för att sitta ned i traven! På ponnyn var det inga problem...
Svar
10
· Visningar
1 243
Senast: torpsgordon
·
Träning Jag är i funderingarna på att resa till island med min syster, vi har pratat om att rida och festa lite, jag har hört rycktesvägar att...
Svar
5
· Visningar
1 015
Senast: sara_90
·
Träning Hästen jag rider springer gärna med huvudet i luften hela tiden. Sen så tappar hon all framåtbjudning så fort man kommer in på...
Svar
8
· Visningar
5 643
Senast: Bubble
·
J
Träning Jag har en kompis som jag undrar över, Hennes häst är jätte het och nu har hon kommit på att hon är mkt lättare att rida och ingen...
2
Svar
34
· Visningar
10 193
Senast: Rebecca-M
·
P
Träning Nu börjar det dra ihop sig, någon som ska åka? Plats? Ålder ? Stam? Bild? (frivilligt):D Har själv en 06 som ska visas på...
Svar
3
· Visningar
758
Senast: Corax
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka