Vad är det för Fel???

Sv: Vad är det för Fel???

Jag tycker beteendet låter som det klassiska kotledinflammation. Har du vart och kollat ? Alltså, inte ala veterinär ute i stallet..för dom ser inte sånt, utan klinikbesök ?

Nej, jag ahr inte vart in och kollat - bara tagit ut en..
Ska nog ringa in och boka en tid tror jag..

Om det är ditt 11-åriga varmblodssto, backa bandet och titta efter på dina gamla trådar så ser du att problematik finns sen tidigare. Du har kanske inte sett det helt enkelt, men börjar du summera vad du tidigare frågat/skrivit så ser du att en problematik finns om det handlar om denna häst.
Om det skulle handla om en kotledsinflammation nu, bör du be om att de även kollar knä främst vänster bak. I ett senare skede när hästen har genomgått undersökning av veterinär och ev behandlats, tycker jag att du ska kolla upp ryggen på din häst. Stor risk finns att grundproblemet ligger där.

Senast ändrad:

jag har tagit henne till Vet!

Jag tog min till klinik, de ville skicka hem mig med min "friska" häst efter vanlig undersökning. Jag tvingade dem att röntga och hoppsan sa, han har ks!!! Vissa saker kan bara ses med hjälp av röntgen...

Jag skulle åka till en annan vet. om jag var du för att få ett andra utlåtande. Låter som om din häst har ont i antingen framkotorna, knäna eller ryggen. Detta kan dom bara kontrollera på ett bra sätt på klinik. Litar inte ett skit på Distriktsveterinärerna (läs ko-doktorer), faktum är att dom skulle inte ens få ta i mina hästar. Om jag var du skulle jag låta hästen vila medan du väntar på att få komma in till kliniken.

Senast ändrad av en moderator:

Ryggen. benen , korset bogen och a - han sa att han hade gått igenom henne!

Han sa? :confused:
Var du inte med?
Jag kan också kolla ben rygg & kors på min häst, men jag kan inte diagnostisera ett problem för det.
Böjprov & ev röntgen kan nog vara en bra idé.

Liknande trådar

Hästvård Hej, jag köpte mitt sto i Maj 2019 och kände ganska direkt att hon inte var samma häst som på provridningen.. hon var ändå rätt framåt...
2
Svar
27
· Visningar
6 581
Senast: sorbifolia
·
Utrustning Jag köpte en ny häst i slutet av augusti. Det är en väldigt grön 6-åring som saknade allt vad muskler heter. Han är glad och positiv på...
2
Svar
27
· Visningar
4 382
Senast: Sofie_B
·
L
Hästhantering jag har haft honom i tre år. han har alltid varit lite dominant eller ibland verkar han bara väldigt osäker. det har aldrig gått...
2
Svar
33
· Visningar
3 401
Senast: IdaaaSun
·
T
Hästvård Nu behöver jag alla bukares hjälp med att lista ut vad min häst har tagit sig till! För några veckor sedan började hästen jag köpte i...
Svar
19
· Visningar
1 727
Senast: Ellyne
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka