Sv: Vad kan det vara för fel på min häst?! (LÅNGT)
jag har inte svarat ett dugg otrevligt.
men nu förstorar du upp allt.
tränaren sa, det är ingen idé att försöka mer, det kommer aldrig gå.
DEN träningen, han fick spel utan större anledning, ingen bra idé att spöa fram honom då eller hur?
har jag sagt att han "fått tillbaka sin fulla förmåga" har jag sagt att han behandlats två gånger? nepp.
han är behandlad EN gång än sålänge, ska behandlas fler gånger för att bli helt bra.
jag kan rida honom nu, han går inte med frambenen i kors längre och får inte spel. jag rider barbacka för vi ska få sadlarna kollade och ska inte rida i dem innan dess, han rids i skritt på långa tyglar, off road i skogen så han lyfter ordentligt på benen och rör sig i hela kroppen, vi är tillåtna att ta ett par galoppsprång, men absolut inte trava. (känner inte för att galoppera heller barbacka på en överpigg häst som gärna busar så det avstår jag.)
när han är riden stretchas han i alla ben, drar i svansen och stretchar ryggen, får honom att sänka och höja ett par gånger, masseras med arnika på bogarna.
räknar med att hålla på såhär minst en månad eller så med fler behandlingar för att han ska bli helt bra, MEN ultraljudet har ju en smärtstillande effekt så det märks redan enorm skillnad för han känner inte av lika mycket att han har ont i muskeln.
skulle gärna säga vilken det är men jag glömde bort namnet så fort hon sa det. det är iallafall en liten muskel som sitter långt in i bogen.
så just det behöver jag inte längre nån hjälp med.
och hans beteende i övrigt, hans humörsvängningar som jag utan att ha tänkt på det har blivit mycket bättre, behöver jag heller ingen hjälp med längre med tanke på alla nedvärderande kommentarer jag fått istället för tips..
men han nån nåt bra tips på vad man kan göra med en häst som är dominant för att han bara helt enkelt är osäker tar jag väldigt gärna emot det