Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

J
Träning Vågar jag släppa ihop min 1 åring, som just är hemkommen från bete med 15 andra 1 åringar med 2 åringen som tills i maj hade sällskap i...
Svar
8
· Visningar
1 358
Senast: Jaba
·
C
Träning Jag funderar på att lämna ut mitt femåriga fullblod på tillridning någon månad under vintern. Delvis för att jag kommer ha jäkligt...
Svar
6
· Visningar
1 414
Senast: CORNHEAD
·
Träning Tell me... Hur gör alla ni erfarna bukare med inridning? Vad börjar ni med vad har ni för upplägg, när börjar ni tömköra/longera, sitta...
Svar
4
· Visningar
3 159
Senast: CORNHEAD
·
E
Träning Behöver hjälp snabbt! ,håller på med ett projektarbete ang. handikappridning.. Jag har tre obesvarade frågor som jag behöver lite hjälp...
Svar
3
· Visningar
1 216
Senast: Elina8
·
S
Träning Jag har en 4 årig ponny, som jag börjat träna volter och skänklar med, hon går jätte bra i höger varv, men då man går i vänster varv...
Svar
4
· Visningar
1 053
Senast: Cut3Leo
·
Träning vi har ett stort problem i stallet, hästarna vill inte komma in? vi har dom ute frå ca 7.30 till 20 tiden på kvällen. Dom kommer inte...
Svar
13
· Visningar
1 361
Senast: Tamzy
·
Träning Jag hyr ett svenskt halvblod nu,sedan den 17 augusti, och när jag provred henne var hon extremt lyhörd för hjälperna. Nu känns det som...
Svar
13
· Visningar
1 150
Senast: llinn
·
Träning Hur skulle ni lösa hagfrågan ? Hingsten är 1 år gammal har gått på hingstlösdrift tills om 1 vecka då han kommer hem. En riktigt...
2
Svar
20
· Visningar
3 211
Senast: perrun
·
M
Ridning Jag vet egentligen inte alls mycket om detta, men är nyfiken. Jag skulle kunna tänka mig att prova på men har några funderingar innan...
Svar
19
· Visningar
1 468
Senast: Mos410
·
E
Träning Hej! Min häst har alltid varit snäll att rida på tills för ca 1,5 månads sen. Han kastade av mig så jag åkte av väldigt illa. Har inte...
Svar
17
· Visningar
2 059
Senast: jeeenie
·
Träning Har en 4-årig valack som jag rider, tömkör, löshoppar, går promenader etc. Hur mycket kan/bör/är lämpligt att träna honom? Är lite...
Svar
15
· Visningar
1 746
Senast: mariahmia
·
M
Träning Har köpt en russ/welsh korsning född -07. Han är nykastrerad . Jag har ingen erfarenhet av riktigt "små" Unghästar, utan den yngsta...
Svar
2
· Visningar
929
Senast: Alexandra_W
·
Träning Jag funderat på att skaffa en medryttare. Ni som har eller är, hur gör ni med utrustning, t ex sadel? I fall man drar olika storlek t...
Svar
14
· Visningar
1 497
Senast: Niniz
·
N
Träning Ska in till klinik med halt häst. Hittade honom halt i hagen i torsdags kväll. Började med Metacam direkt och ställde på boxvila. Vet...
Svar
3
· Visningar
753
Senast: Nixatrix
·
Träning Vi går rakt på sak: Jag, eller rättare sagt min häst, har stora problem och efter en olycka i lördags tycker folk att jag ska ta bort...
Svar
14
· Visningar
2 160
Senast: Riley
·
P
Träning Jag undrar om någon kan förklara hur man går vidare i töm för att lära pålle skänkelvikning tex. Eller andra övningar att gå vidare...
2
Svar
20
· Visningar
1 928
Senast: ponnydamen
·
W
Träning Ja, vad föredrar ni? Och varför? Hur kort binder ni era hästar? Och är det OK att binda i bommen om det finns som en "ögla" där som är...
2
Svar
26
· Visningar
4 564
Senast: boccia
·
J
Träning Han är 4 år, går i och ur hur fint som helst. Står relativt stilla när man åker, MEN när man kommer fram till träningen/tävlingen...
Svar
11
· Visningar
1 557
Senast: modzan
·
Träning Vilka/vilket ben belastas mest i vänster galopp?
Svar
17
· Visningar
3 043
Senast: Totola
·
T
Träning En häst i stallet är nyligen igångsatt efter skada och verkar ha massor med energi över, vilket iofs är härligt, men då vi fortfarande...
Svar
4
· Visningar
867
Senast: Elizette
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka