Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Träning hej alla! först å främst vet jag att många tycker det är idiotiskt å lära hästen att stegra så det behöver ni inte tala om för mig...
Svar
1
· Visningar
1 818
Senast: Prisma
·
Träning Får en riktigt ung häst av en medelbra eller skicklig ryttare? Hittade en film där en 3-åring får en väldigt god start av en skicklig...
Svar
14
· Visningar
1 306
Senast: axel
·
Träning Har fråga ang bet, har en 2,5 åring hemma som jag ska börja nu att vänja vid träns. Vilket form av bet använder ni när ni ska vänja en...
Svar
15
· Visningar
1 683
J
Träning :confused: Snart ger jag upp alltså jag orkar inte mer känner mig bara förtvivlad, Det går bara inte rida mitt sto hon är rädd för...
2
Svar
32
· Visningar
3 057
Senast: Viggen
·
Hästhantering Har precis fått hem en herre med stort H, som är helt övertygad om att han är hingst för tillfället:cool: Visserligen är han helt...
Svar
5
· Visningar
1 312
Senast: Migo
·
  • Låst
Träning Vi tänkte göra en liten lösdrift på gården nu i vinter till våra två föl och ev en åring. Vad gäller eg? Vi hade tänkt att öppna...
Svar
3
· Visningar
778
Senast: IngelaH
·
H
Träning Mitt ungsto har börjat att stegra sig i boxen och lägga framhovarna över boxkanten. Hon har börjat med detta nu dom senaste veckorna...
Svar
6
· Visningar
1 325
Senast: Lazy Lady
·
Träning Jag skulle vilja få lite tips om hur jag kan träna upp min hästs bakparti. Har fått reda på att hon inte använder varken hasor eller...
Svar
1
· Visningar
891
Senast: Tina64
·
Träning Jag har ett stort grovt kallblod som jag köpte för ca 7 mån sen som är gudasnäll i all hantering men inte så energisk som jag hade velat...
Svar
2
· Visningar
886
Senast: MiniDo
·
F
Träning Hejsan allihopa. detta är mitt första inlägg på bukefalos, så jag förstår inte allt rätt riktigt, men får försöka. Hursom, så är...
Svar
7
· Visningar
4 807
Senast: feliand
·
A
Träning Hallojsan. Jag är en tjej som håller på med NH-Natural horsemanship- och tycker detta är super. Min ponny var förut väldigt bossig...
Svar
2
· Visningar
809
Senast: RosenMedTaggar
·
A
Träning Det är så att jag har lite problem med min 5åringa D-ponny, han är inte så värst riden - skritt, trav och galopp. Nu har han äntligen...
Svar
1
· Visningar
680
Senast: Blandrastik
·
O
Träning Hej! Skulle behöva få tips om hur man kan få en häst att hoppa på tävling igen! Allt gå bra på träning men när vi kommer ut på en...
Svar
17
· Visningar
1 790
Senast: ofelia dot
·
M
Hästhantering Jag longerar min häst antingen löst elr i lina :) de går jätte bra båda två,vi gör varv buyten(vänd genom volten) och jätte fina...
Svar
9
· Visningar
1 567
Senast: RosaBananen
·
V
Träning Jag har ett 18-årigt russ som bytt miljö, från Sverige till ett varmt land. Han har under denna sommar (1:a sommaren) inte slutat sätta...
Svar
1
· Visningar
887
Senast: Masse
·
Y
Träning Jag fick min foderhäst för 3 veckor sedan och han har hittills stått ensam i en hage, nu vill jag släppa ihop honom med andra hästar men...
Svar
2
· Visningar
893
Senast: Marita73
·
C
Träning Har 3 bilder på samma sto. 8 år gammal. Det är inte ofta jag får gå igenom en sådan här häst så jag la ner lite extra omsorg med att...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
7 614
Träning Funderar bara lite... Fick höra om ett sätt att lära hästen ligg, tänkte nu hör med er om vad ni tycker om det sättet, om ni inte gillar...
Svar
16
· Visningar
1 929
Senast: Sammet
·
Träning jag har en unghäst som jag köpte i slutet av maj som jag sedan under sommaren har ridit in. allt har verkligen gått efter konstens alla...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 192
Senast: Mirre
·
Träning Förutsättningarna är att jag börjat rida på en ridskola som satsar på hoppning men inte på dressyr. Jag bildar en egen "grupp", rider en...
Svar
8
· Visningar
1 313
Senast: mumrikan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka