Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Träning Ni som är bra på detta med rangordning, kan ni ge tips om detta: 5-årigt sto kommer som ny medlem i sommar till en liten flock. Hon har...
2
Svar
23
· Visningar
3 265
Senast: flickancarra
·
R
Träning Hur tycker nu denna hästen är musklad, och arbetar under ryttare? En annan bild att jämnföra med.
2 3
Svar
48
· Visningar
4 352
Senast: Martenix
·
Träning Hej! min ponny har blivit jättebråkig och har börjat att bitas, knuffas och sparkas.:( när jag köpte henne (för 2 veckor sedan) var hon...
Svar
12
· Visningar
1 951
Senast: Dolly
·
Träning Mitt sto (varmblod, 8 år) är lite tjurig vid borstning på magen/i ljumskar och när man lägger på sadeln. Är lite osäker på om hon är...
Svar
8
· Visningar
1 100
Senast: acj
·
Träning Har två islandsston 22 och 9 år gamla. Gamlingen har jag haft i 7 år och den yngre i 1 år. Förutom dom så finns det 2 andra stora hästar...
Svar
10
· Visningar
3 501
Senast: Boj
·
Träning Har lite problem i stallgången med min pålle. Lite historia: För ett halvår sen köpte jag en 6-årig varmblodsvallack. Trevlig...
Svar
17
· Visningar
1 138
Senast: Seabaz
·
Träning Om tråden ligger fel ber jag om ursäkt. Något jag har funderat på är om en människa kan påverka en hästs plats i rangordningen på...
Svar
1
· Visningar
870
E
Träning Ja nu ska äntligen pollan få hoppa lite efter en låång tid med hosta och annat tråkigt! men jag behöver lite tips och idéer på vad jag...
Svar
3
· Visningar
1 022
Senast: Liinaaa
·
O
Träning Jag har en häst som är het och inte alls lätt att få stopp på. Jag har provat många olika bett som; pessoa, Jakt kandar, tungfels-bett...
2 3
Svar
45
· Visningar
12 532
Senast: Cizma
·
S
Träning Jag håller på och rider in en isläning född 04 och idag skulle vi prova att longera för första gången sen jag började med honom. Enligt...
Svar
6
· Visningar
1 034
E
Träning Hej jag undrar vad som är bra att använda benlindor i dressyren?? :)
Svar
19
· Visningar
2 127
Senast: Ancor
·
Träning Ja,som överskriften lyder så har jag lite problem med min unghäst på 5år. Han vill inte söka sig framåt med nosen. Han knäpper av i...
Svar
7
· Visningar
2 613
Senast: A-K.Eng
·
Träning Har nu ridit en häst i stallet ett par gånger som jag inte ridit på flera år. (En annan rider den, men jag fick låna honom ett par...
Svar
13
· Visningar
2 903
Senast: Elina8
·
Ridning http://www.viddler.com/explore/mysterieguests/videos/3/ Hittade denna länk och tänkte att det kan vara kul att dela med sig. Det är...
12 13 14
Svar
275
· Visningar
17 921
Senast: mackan
·
Träning Hejsan! Jag har ett litet problem. Det är så att om jag ska rida i paddocken med mitt sto, så blir hon helt tokig om hon hör andra...
Svar
4
· Visningar
834
S
Träning Hej! Ett tips till er med före detta travhästar som har "travartrav". Lägg fram lite bommar på en volt, och skritta över dem ett par...
Svar
13
· Visningar
1 013
Senast: annaaa
·
J
Träning rider en travare, ett sto som är väldigt snäll men som har sina sidor hon också. :devil: hon vill inte samarbeta riktigt. efter man...
Svar
4
· Visningar
1 121
Senast: Johanna89a
·
Träning Måste få berätta om hur duktig min 8-åriga halvblodsvalack var igår! En riktig gentleman! :D Jag har en hästfamilj som går ihop (det...
Svar
7
· Visningar
1 190
Senast: Rox
·
S
Träning Jag skulle behöva tips på övningar som visar min häst att det är jag som är ledare. Det finns säkert nåt bra sätt att visa det i saker...
Svar
8
· Visningar
1 138
Senast: Tjalfe
·
M
Träning Jag har köpt en 6 årig hingst som bara är tömkörd. Så nu är väl tanken att när han kommer hem så ska jag väl börja lite smått. saken är...
2
Svar
22
· Visningar
2 058
Senast: miffa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka