Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Träning Som rubriken lyder så blir jag toookig snart. Bor i en liten by med ca 600 invånare och här finns underbara långa ridvägar...låter...
6 7 8
Svar
142
· Visningar
10 968
Senast: sokkertoppen
·
K
Träning Täck-dax? En fråga som riktar sig till er som täckar era hästar. Nu när hösten är här med sina regniga, blåsiga och leriga dagar...
2 3
Svar
45
· Visningar
3 289
Senast: Chili
·
Träning I kväll är det dags - äntligen! När jag var yngre så tävlade jag mycket både dressyr och hoppning. Inga jätteklasser men jag var väl...
Svar
11
· Visningar
1 100
S
Träning Har en fundering, hur döljer folket hästens frysmärkning? har hört att man kan använda skokräm !? Eller hur gör ni igenteligen...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 438
Senast: Woih
·
R
Träning Älgjakten börjar visst imorgon. Tänk på det, ni som rider ut i skogen, dags för de "självlysande" västarna, även på dagen, man vill ju...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
5 948
Senast: lilstar
·
Träning Ja, ni som lämnat bort era unghästar på inridning.... Hur lång tid tog det, på ett ungefär?? (Ingen problem-häst, utan en "normal"...
Svar
15
· Visningar
5 636
Träning Har funderat på och ta hit en gubbe som finns i mina trakter för heeling, massage och kanske rent utav för att prata med hästen. Vad...
Svar
6
· Visningar
1 299
Senast: Bambilino
·
Träning Donetta går just nu på ett fantastiskt bete. Rinnande vatten,stora träd och vidsträckta ängar. Det finns en stor lada att gå in i vid...
2
Svar
26
· Visningar
2 795
Senast: Kratus
·
M
Träning Hej! Vad använder ni för longeringsset? Och hur bra är det? vart har du köpt det? gärna bilder!:D
Svar
19
· Visningar
2 297
Senast: lovelylace
·
J
Träning Gahh, jag sliter mitt hår..:grin: Har en valack f.04 som jag börjat tävla lite dressyr på. Vi har varit iväg två ggr vilket inte gått...
Svar
15
· Visningar
1 348
Senast: theer127
·
L
Träning Min lilla kille (pre hingst pa 2.5 ar) har borjat ha lite menings skilljaktigheter...Han lever ute , i hagen brevid tva aldre ston...
Svar
6
· Visningar
931
Senast: lovelylace
·
A
Träning Jag har sökt runt på forumet och sett att det finns flera som har problem med att rida med stigbyglar. Jag har precis samma problem -...
2
Svar
22
· Visningar
2 536
Senast: Alkmene
·
A
Träning "träningsprogram" till en ponny som är sutten på? Tips och idéer om hur man får upp flåset och få fart på inridningen?? :grin:
Svar
2
· Visningar
737
Senast: Gisburne
·
I
Träning (flytta tråden om den ligger fel) Hej, har problem med min häst och vattenfyllda diken? när det helt plötsligt tar tvärstopp vad gör...
Svar
8
· Visningar
845
Senast: Soranto
·
Träning Jag skulle tro att det funnits flertalet startade trådar angående om tips och förslag till övningar för unghäst som t ex påbörjat...
Svar
2
· Visningar
917
H
Träning Köpte en 3-åring och har haft den i ett par veckor och varje morgon binder jag upp den i stallgången och borstar, kratsar hovar, tar på...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
5 186
Senast: Tronetta
·
H
Träning Hur fungerar det med storlekar på westernsadlar?har ett halvblod som jag tänkte köpa westernsadel till då jag mest ska rida i skogen och...
Svar
1
· Visningar
938
Senast: urkella
·
A
Träning Hej hej! Jag har precis kommit igång med ridningen igen efter ett uppehåll på ca 6-7 år. Det känns hur kul som helst och jag ångrar att...
Svar
1
· Visningar
766
Senast: lindgreen
·
L
Träning Skulle vilja ha lite förslag på hur jag kan aktivera/underhålla min häst ute i hagen. Min lilla kille har delvis skogshage, delvis...
Svar
12
· Visningar
3 965
Senast: Liljan14
·
S
Träning Vet inte om tråden ligger rätt, annars får moderator flytta den! Jag undrar varför man tävlar i Breeders! Jag vet att man tävlar i...
Svar
5
· Visningar
903
Senast: aramis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka