Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

N
Träning Hej.. jag har precis lagt upp en annons här i önskan om att vara medryttare och undrar nu till alla er som har lagt upp annons om ni...
Svar
10
· Visningar
1 127
Träning Upptäckte när jag kollade igenom fotona från kvalitetsbedömningen att min unghäst galopperar rätt lustigt. Inner bak är på många bilder...
2
Svar
20
· Visningar
1 760
H
Träning jag och en kompis började fundera och har våra åsikter, men vill höra vad ni har att säga... Tror ni/vet ni att dommaren sätter...
Svar
1
· Visningar
835
Träning Nordisen känns jättebra att rida. En pigg och glad häst, förutom att hon är hård i munnen, eller snarare får jag en känsla av att hon är...
Svar
1
· Visningar
661
Träning Har en fundering... Håller verkligen hästar/ponnyer som rids i form och tränas och tävlas längre än dom som bara rids för nöjes skull...
2
Svar
21
· Visningar
1 959
Senast: Ellyne
·
A
Träning Mitt problem när jag rider är att oftast när jag sitter ner i sadeln under trav om de blir lite skumpigt så åker alltid stigbygeln för...
Svar
18
· Visningar
5 333
Senast: Admiral
·
Träning Hej. Jag brukar rida min mammas häst. Han är rätt så het och väldigt stark, och han är alldeles tokig när man hoppar. Han rids i vanliga...
Svar
8
· Visningar
943
Träning igår fick jag hem en arab, och jag har aldrig haft en sådan förut, så jag tänkte att ni som har araber och erfarenhet kanske kan dela...
6 7 8
Svar
152
· Visningar
9 833
M
Träning Kan någon hjälpa mig? :confused: Jag och min sambo har tänkt köpa hus med stall eller möjlighet att bygga stall. :love: Vad finns det...
Svar
1
· Visningar
1 323
Senast: hillevie
·
Träning Om eran häst har stått mellan 2-4 dagar pga någon orsak. Vad gör ni första gången efter vilan? Kör ni på som vanligt eller tar det...
2
Svar
28
· Visningar
2 303
Senast: isabeeelle_
·
E
Träning Har en diskussion här hemma om vilken tid på man bör masa sig ur sängen för att släppa ut hästar på morgonen. När får era komma ut på...
2 3
Svar
53
· Visningar
4 663
Träning Jag har min travarmärr som jag nu börjat rida på. Ännu så länge går allt bra och vi skrittar och travar endel ut i skog och mark. Men...
Svar
9
· Visningar
1 054
Senast: nexxa
·
S
Träning Hejsan! Min blivande foderhäst är en travare, och nu när hon är på bete under sommaren ska jag lägga ner hela min själ på att hitta...
Svar
16
· Visningar
1 730
Senast: Jossantt
·
Träning Precis som rubriken säger; Travare VS Galoppör? Tänker lite i banorna att skaffa mig en "ordentlig" ridhäst. Har nu en nordis som...
2 3
Svar
56
· Visningar
4 695
Senast: mackan
·
Träning Jag blir så sur. Måste bara skriva av mig. Vi har allemansrätt här i Sverige och det är ju underbart, men jag blir så irriterad på...
3 4 5
Svar
89
· Visningar
6 785
Senast: weasel_
·
K
Träning Sitter här hemma såhär på kvällskvisten och funderar över det här med backar och riktar mig nu till er som har lite mer erfarenhet av...
Svar
4
· Visningar
1 162
B
Träning Hej! Jag har ett rätt jobbigt problem av privat karaktär som jag undrar om jag är ensam om. Jag får nämligen blödande skavsår i mina...
Svar
12
· Visningar
1 814
Senast: Smilla96
·
S
Träning Hur gör man för att lära en häst galoppskänkeln? Jag är lite nyfiken och undrar hur ni som skolat era hästar lärde dem det :)
Svar
9
· Visningar
1 339
Senast: bigganl
·
C
Träning Hej Undrar om det är bra att låta min shettis (klapphingst) gå tilsammans med mitt dräktiga halvblodssto i hagen? Jag är lite orolig...
Svar
6
· Visningar
986
Senast: flickancarra
·
B
Träning Idag var min häst på sin andra dressyrtävling med sin fodervärd. Första gången han var på tävling så stannade han 6 meter innan domarna...
Svar
6
· Visningar
973
Senast: briana
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka