Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

F
Träning Nu efter betet är det dags att sätta igång min nya häst! Det är ett 11-årigt vbl sto som de senaste 2 åren gått med föl, innan dess har...
Svar
2
· Visningar
780
X
Träning För att göra en lång historia kort: Hästen har stått i ca ett halvår pga skada och är nu under igångsättning. Eftersom jag inte använt...
Svar
16
· Visningar
2 079
Senast: xect
·
A
Träning Kan man ta bort skägget som min häst har på hakan???? Han ser för rolig ut=)
2
Svar
21
· Visningar
4 897
Senast: wild n crazy
·
Träning Jag sitter här och läser trådar på Buke om inridning av hästar. Jag personligen har svårt att förstå att hästar rids in som 2½ åringar...
2 3
Svar
43
· Visningar
2 925
Senast: Congeria
·
Träning Nu är jag så trött på att jämt på tillsägelser när man rider på motionsspåren. Runt omkring där jag har min häst uppstallad är det i...
3 4 5
Svar
94
· Visningar
7 346
Senast: straumur
·
G
Träning Hur fungerar reglerna om jag som vuxen vill tävla ponny? Jag kan ju tävla med den fast i storhästklass. så långt hänger jag med, men om...
Svar
6
· Visningar
873
Senast: snabelA
·
S
Träning Funderar på om nån har nått bra tips på en övning som får hästen lugn efter man galopperat i dressyrpasset? Min ena dam blir så...
2
Svar
36
· Visningar
3 172
Senast: Yrja
·
L
Träning Hejsan. Har skaffat mig en liten envis russdam som tror att hon vet bäst! Enligt uppfödaren som jag köpte henne utav så är hon ingen...
Svar
12
· Visningar
1 276
Senast: Lantlolla
·
A
Träning Hej alla glada! :D Jag tigger om tips och råd hur man lär in spansk skritt. Det ser så flott ut och det vore verkligen kul att lära min...
Svar
2
· Visningar
909
Senast: Amanda
·
Träning Min häst har en märklig (o)vana... Till och från under ett ridpass så drar han upp överläppen och visar framtänderna??? Kan säga att...
Svar
15
· Visningar
2 703
R
Träning Hej ! jag har en nordis som efter många års spatserande i hagen ny har börjat att ridas igen, han är 18 år och fortfarande lite...
Svar
2
· Visningar
799
Senast: Mabuse
·
L
  • Låst
Träning Hejsan alla glada Bukisar... ( låter inte så bra.. jag vet.. : ) ) Hittade i alla fall en bra bettsida som jag bara ville dela med...
Svar
5
· Visningar
1 001
Senast: IngelaH
·
E
Träning Håller på och tränar en 1-åring för auktion om drygt 2 veckor. Hon är hanterad, van att bli ledd osv. Men när man ska springa med henne...
Svar
2
· Visningar
773
Senast: _eeky_
·
I
Träning Har fått hem en 5-årig halvblodsvalack på ca 176 cm. Han är med andra ord ingen liten kille, och tyvärr en ganska ouppfostrad sådan :p...
Svar
10
· Visningar
1 286
Senast: nepita
·
Ridning Jag är intresserad av att börja med AR. Hur börjar man med det? Går det att börja me de själv? Eller måste man fara till tränare? En...
Svar
12
· Visningar
1 754
Senast: Emor
·
Träning Bor i Tyskland sen ett par manader, och när det gäller ridsporten är det atminstone en sak som tycks skilja sig rejält, nämligen i...
Svar
10
· Visningar
1 330
Senast: pinky
·
Träning Min ena pålle har jag haft i 2 mån, han är 8 år men klarar inte av att galoppera varken på rakt spår eller på volt utan att antingern...
Svar
3
· Visningar
775
Senast: cardett
·
S
Träning Jag har nyligen köpt ny häst som jag har kvar på bete där hon gick hos förra ägaren. Nu är det så att jag har problem när jag rider...
Svar
19
· Visningar
1 587
Senast: strenua
·
S
Träning Jag köpte en häst för några veckor sen och nu när den ska in i september flyttar jag den till ett stall där det finns ridhus, alltså bra...
Svar
6
· Visningar
1 121
Senast: strenua
·
T
Träning Vet inte om det här inlägget hamnat rätt, flytta det annars gärna. Hej! Det är så att en gammal barndomskompis till mig kommer...
Svar
2
· Visningar
2 274
Senast: Tisselille
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka