Utskällningar på motionsspåren?!

Sv: Utskällningar på motionsspåren?!

kl*

Och på tal om egotrippat så är dte väl precis lika egotrippat attbegränsa oss som rider något oerhört? Det är väl också en hobby som inte kan utövas på några andra ställen i skogen om man inte har ridhus och paddock?
Det kanke inte är bra att alltid springa på asfalt för en människa, men det är ju inte jämförbart att springa med gummiskor och järnskor?

Det finns gummiskor för hästar.

Sedan måste man inte ha skor på hästen heller.

Gummiskor för människor är inte särskilt dämpande det heller.

Hade jag inte haft nånstans att rida på sex år hade jag bytt stall för länge sen. Sen säger du ju olika saker hela tiden så ditt syfte med tråden är rätt diffust. Att du "tänkt på allt" är inte heller sant, du har ju inte ens tagit reda på vad som gäller för spåret i fråga.

Det viktigaste är inte om du är "tråkig" eller ej när du följer lagen:eek: Det viktiga är att du förstör för andra ryttare så att ridmöjligheterna kanske blir ännu mer begränsade för alla, om du trotsar förbuden att rida på motionsspår.

Sen tycker jag du kan gå i skogen vid sidan av spåren, hästar är terränggående och mår bara bra av att kliva omkring över stock och sten. Dom kan se sej för och mår inte dåligt av det.

Vilka andra ryttare förstör jag för undrar jag då? Jag kliver alltid runt med min häst bland stock och sten och jag vet att det är bra. Men jag säger ju att det är korta snuttar här och där som vi rider på motionsspåren och resten är i skogen över stock och sten.

Hade jag inte haft nånstans att rida på sex år hade jag bytt stall för länge sen. Sen säger du ju olika saker hela tiden så ditt syfte med tråden är rätt diffust. Att du "tänkt på allt" är inte heller sant, du har ju inte ens tagit reda på vad som gäller för spåret i fråga.

Jamen jag undrade ju om det var någon som visste hur det låg till med ridning på motionsspåren och då kom du med ett utdrag ur någon lag. Sedan frågade jag, Hur har ni det hemma hos er?
Och det va precis som jag antog att man inte fick rida på en del motionsspår, och jag ville framföra att jag tycker det är löljigt för det begränsar endel ryttare något enormt som har skogsridning som intresse. Dessutom tror jag inte ens att jag vill veta vad som gäller på dom spårena, den dagen den sorgen då det kommer på tapeten.

Det finns gummiskor för hästar.

Sedan måste man inte ha skor på hästen heller.

Gummiskor för människor är inte särskilt dämpande det heller.

Jo endel måste ha skor på sina hästar, jag till exempel. Ja men om man vill ha maximalt dämpande underlag så ska man ju ge sig ut i skogen på en vanlig skogsstig, inget motionsspår där det är packat grus som enligt dig är så skadligt. Är man så känslig så borde man nog inte vara ute och springa alls.

Dessutom tror jag inte ens att jag vill veta vad som gäller på dom spårena, den dagen den sorgen då det kommer på tapeten.

det var ett otroligt märkligt resonemang och väldigt ignorant. med andra ord kommer du fortsätta att förfasa dig över att du får skäll när du rider där det förefaller som du inte får rida, och ignorera eventuella lagar för att du skiter i att kolla upp dem.

du ger ryttare och hästar ett mycket dåligt rykte och det påverkar andra på andra platser gällande ridförbud. har du tänkt på det? men om du har dåliga ridvägar kanske du tycker att då ska banne mig alla andra ha det också?

Kl*

Är det förbjudet att rida där, så är det. Tror inte dom gjorde motionsspåret enbart för att jävlas med ryttare.
Säger dom som springer där att man inte får rida i motionsspåret fortsätter man ju såklart inte att rida där ändå, utan tar reda på vad som gäller!

Dit jag har flyttat nu är det förbjudet att rida på åkrarna och det är mest asfaltsväg att rida på om man inte vill nöta på banan dagarna i ända. Jättetråkigt, men inget att göra nåt åt

Har ni packat grus på era motionsspår?

Vi har det då inte, vi har fina motionsspår för joggarna. Mjuka och bra.

Finns gummibots till häst. Å min häst är skod.

det var ett otroligt märkligt resonemang och väldigt ignorant. med andra ord kommer du fortsätta att förfasa dig över att du får skäll när du rider där det förefaller som du inte får rida, och ignorera eventuella lagar för att du skiter i att kolla upp dem.

du ger ryttare och hästar ett mycket dåligt rykte och det påverkar andra på andra platser gällande ridförbud. har du tänkt på det? men om du har dåliga ridvägar kanske du tycker att då ska banne mig alla andra ha det också?

Jag blir inte direkt förfasad. Bara lite irriterad att endel brusar upp så hiskeligt när man möter dom. Endel ler och stannar till och med och pratar lite ibland, så det är långt ifrån många som ens bryr sig. Ja jag tycker inte det är en big deal och ens värt att kolla upp. När jag hade min häst där i början sa andra ryttare att dom hade sagt att man fick rida där så jag har väl förlitat mig på det. Men om dom absolut inte vill ha några ryttare på motionsspåren så borde dom i alla fall sätta upp skyltar om det och då ska jag gå och prata med dom och se om man kan komma överens om nåt. Och spåren har säkert inte blivit iordninggjorda på 10 år.
Varför sitter du och hittar på en massa saker om att jag tycker att alla andra ska ha dåliga ridvägar bara för att jag har det? Det har jag väl inte sagt nåt om?
Och förresten så vet väl var och en klubb om dom har mycket ryttare på sina spår. Ett sådan stort problem är det ju inte så att de kommer göras en allmän återgärd.

Duh! Det var ett utdrag ur Allemansrätten. Den borde väl du som "tänkt på allt" redan ha koll på.

Har ni packat grus på era motionsspår?

Vi har det då inte, vi har fina motionsspår för joggarna. Mjuka och bra.

Finns gummibots till häst. Å min häst är skod.

Japp vi har packat grus på våra motionsspår förutom på elljusspåret där det är något slags spånunderlag där det står en skylt med ridning förbjuden. Så hade det varit förbjudet på dom andra så borde dom ha satt upp skyltar där med när dom ändå var i farten.

Men ring och fråga om det är förbjudet istället för att ifrågasätta regler som kanske inte ens finns!

Duh! Det var ett utdrag ur Allemansrätten. Den borde väl du som "tänkt på allt" redan ha koll på.

Alltså sluta krångla till saker och ting. Tänk på allt menade jag ju att jag har tänk på olika möjliga ridvägar som finns. Hade jag haft koll på den hade jag väl inte frågat?

Men ring och fråga om det är förbjudet istället för att ifrågasätta regler som kanske inte ens finns!

Ja om jag gör det och dom säger " nej det får du inte", än sen då? Jag tycker fortfarande det är lika löjligt. vad har det med den här tråden att göra?

Dina inlägg är obegripliga och du säger emot dig själv hela tiden. Det är knappast jag som krånglar till saker och ting.

Dina inlägg är obegripliga och du säger emot dig själv hela tiden. Det är knappast jag som krånglar till saker och ting.

Nej för det går alltid ifrån själva meningen med tråden pågrund av att folk lägger sig i så jävla mycket som inte ens har med dom att göra. Hur dom nu kan orka det och brusa upp för allting. Och för att folk här ska vara så jäkla rediga. Var har jag sagt emot mig själv?

Nej för det går alltid ifrån själva meningen med tråden pågrund av att folk lägger sig i så jävla mycket som inte ens har med dom att göra.

du kanske ska ta och läsa ditt eget inlägg igen?

Nu är jag så trött på att jämt på tillsägelser när man rider på motionsspåren. Runt omkring där jag har min häst uppstallad är det i princip bara motionsspår. Och för att överhuvudtaget komma runt en runda måste man rida korta bitar på motionsspåren för att sedan komma ut på en väg eller in i skogen. Det handlar inte om att rida på något spånat elljusspår utan på grusade hårda stigar. Men ständigt så får man tillsägelser om att man inte får rida på motionsspåret av oerhört bittra och arga motionsfantaster.

Jag blir inte direkt förfasad. Bara lite irriterad att endel brusar upp så hiskeligt när man möter dom. Endel ler och stannar till och med och pratar lite ibland, så det är långt ifrån många som ens bryr sig. Ja jag tycker inte det är en big deal och ens värt att kolla upp.

Senast ändrad:

du kanske ska ta och läsa ditt eget inlägg igen?

Ja okej det kanske var att ta i att jag ständigt får det. Det beror på vilket spår man rider på som sagt. Rider man på den andra klubbens motionsspår så har vi fått tillsägelser nästan varenda gång. Jag startade tråden efter jag hade fått en tillsägelse från en sur gubbe och kände mig irriterad.

kl*

Men jag förstår fortfarande inte hur vi kan förstöra "ryktet" för andra ryttare. De flesta ryttare har nog inte fullt av motionsspår runt omkring sig så dem rör det ju ändå inte? Så korkade är väl inte folk att dom är sura på alla ryttare bara för att någon har gjort fel. Och blir det generella bestämmelser om att man inte fåt rida på motionsspår någonstans så blir det ju som ni tycker. Att hästar inte borde vistas på motionsspåren.

Men om du är trött på att bli utskälld. Varför inte helt enkelt bara kolla hur det ligger till får man eller får man inte. Får man det så kan du bara säga till nästa gång du blir utskälld. Får man inte öppna då upp för en diskussion om det finns möjlighet att få rida dessa korta snuttar på spåret om ni håller er i kanten.

Det spelar inte någon roll om inget gjort något med spåret på 10 år eller på 20 år för den delen. Är det förbjudet att rida där så är det.

kl*

Men jag förstår fortfarande inte hur vi kan förstöra "ryktet" för andra ryttare. De flesta ryttare har nog inte fullt av motionsspår runt omkring sig så dem rör det ju ändå inte? Så korkade är väl inte folk att dom är sura på alla ryttare bara för att någon har gjort fel. Och blir det generella bestämmelser om att man inte fåt rida på motionsspår någonstans så blir det ju som ni tycker. Att hästar inte borde vistas på motionsspåren.

Läs det jag markerat! Jo precis så korkade är folk. Gör 1 ryttare fel får alla ryttare skit för det. Så enkelt är det.

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har inte haft den minsta tid att sätta mig ner och skriva om förra veckans ridlektioner, då mitt schema har varit fullspäckat varje...
Svar
0
· Visningar
1 052
Senast: cassiopeja
·
Islandshäst Hej kära bukefalister. Det här är en lång text så ni som orkar ta er igenom den; tack! Jag har ett ganska normalt problem tror jag...
2
Svar
33
· Visningar
8 233
Senast: As_Vegas
·
Hästmänniskan Vet inte om det är rätt ställe jag lägger tråden men är de fel får den gärna flyttas. På stället där jag har hästen så har vi inte...
2
Svar
34
· Visningar
3 893
Senast: Leoni
·
Ekonomi & Juridik Tänkte höra er syn på det här med allemansrätten som jag försökt att tyda. Mellan mitten av maj-okt har vi två ponnysar hemma på...
Svar
11
· Visningar
2 757
Senast: Pali
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka