Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

J
Träning har ni några tips på hur jag ska får häsen att inte riva, och lyfta ordentligt på benen istället för att vara slarvig och peta...
Svar
13
· Visningar
2 561
Senast: jenniip
·
A
Träning Hehe...lite annorlunda blandning, men i november ska vi på hubertusjakt (anpassad för alla ridstilar), och vi rider western-stil. Kruxet...
Svar
3
· Visningar
937
Senast: bigganl
·
J
Träning hej min dotter ska på en liten hopp tävling som kallas blåbärs hoppning,alla får rida i vilken gång art dem vill,Vad jag kom och tänkte...
Svar
10
· Visningar
1 019
Senast: cewe
·
L
Träning jag har borjat longera lite smatt, eller ja vi har kapson och longerlina och jag gar pa lite avstand runt om i manegen, och tranar lite...
Svar
3
· Visningar
934
Senast: lovelylace
·
Ridning Jag funderar på att skaffa mig en spansk/barocksadel. Vad kan passa att börja med när man inte är van vid såna här sadlar? Som inte...
Svar
4
· Visningar
1 153
Senast: Yrja
·
Träning Hejsan! En kompis till mej håller på att lära mig NH:D Jag har fått göra "travleken" på hennes ponny i en repgrimma:) Så,jag har...
3 4 5
Svar
90
· Visningar
5 464
Senast: hillevie
·
Träning Vad ska jag göra? Just nu känns det inte som jag kommer någonstans, jag vill komma upp i klasserna. Lära mig mer och bli en duktig...
Svar
19
· Visningar
1 302
Senast: Totola
·
Träning Mina hästar gnager på utsidan av stallet, gammal ladugård från 1800-talet är tydligen mycket god. Men varför? Och vad kan man göra åt...
Svar
12
· Visningar
1 537
Senast: ujent96
·
Träning visserligen köpte jag min häst så sent som i maj (hade henne dock på foder 10 månader innan) men jag funderar redan på nästa häst :)...
Svar
19
· Visningar
1 711
Senast: __Stilett__
·
H
Träning Kan inte hitta någonstans vilken som är maxhöjden för 3-åringarnas löshoppning på championatet på Flyinge. Antar att det ligger runt 1,3...
Svar
2
· Visningar
812
Senast: hästig
·
S
Träning Lite funderingar bara kring det här ämnet. Jag tycker det känns som att definitionen på NH har blivit ett resultat av vad hästen kan och...
2
Svar
23
· Visningar
2 219
D
Träning Hur vet man hur myket kondition en häst har egentligen? Har liksom ingen aning om hur hårt jag kan rida min ponny. Han går på...
Svar
13
· Visningar
1 300
Senast: Lantlolla
·
Träning Jag ska börja löshoppa min 07:a när vi flyttat in i stallet igen och hon vant sig vid nya hagarna osv :) - Om ett par veckor! Nu...
Svar
11
· Visningar
1 293
Träning Såhär är det, när jag var o provred hade jag en riktig hästman med mig som skulle hålla lite av en lektion för mig. Hästen i fråga var...
Svar
10
· Visningar
1 151
Senast: flashlight
·
H
Träning visst finns de? letar men hittar inte. Men visst finns de väl en max tid på hur länge hästar får stå på transbort i sverige utan...
Svar
3
· Visningar
945
Senast: Masse
·
P
Träning Hej Jag har ett 2-årigt sto som skiljdes från sin mamma nu i våras då jag sålde henne. Hon har tidigare varit från sin mamma förra...
Svar
6
· Visningar
1 114
B
Träning Vad ska jag göra för att min häst ska få en bättre galopp.? Hennes bakbensarbete är dåligt, går det att förbättra? Och att hon inte...
Svar
6
· Visningar
1 613
Senast: brosen
·
J
Träning Hur lär man hästen dricka ur vattenkopp? Har vattenkoppar i det nya stallet å det verkar inte som att dom använder dom, för dom är jätte...
Svar
5
· Visningar
906
Senast: Bergatroll
·
Träning Jag kan irritera mig till döds på alla som fortfarande tror på det dom lärde sig på ridskolan för 20 år sen. Hallå, världen förändras...
2
Svar
23
· Visningar
1 977
Senast: Tuvisen
·
Träning Hejsan ! Har ett problem och det är att det sitter kåda i min hästs päls :O Hur får jag bort den ? Nån som har ett bra tips ? Det ser ju...
Svar
2
· Visningar
819
Senast: Celoty
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka