Vad är natural horsemanship för dig?

Sv: Vad är natural horsemanship för dig?

Är nog därför man känner sig småstel ibland, fossilbildning! :rofl: :rofl:

Kicki :laugh:

småstel ? :rofl::rofl: känner mig lika vig som ett kylskåp för dagen :rofl::rofl: men det har nog att göra med bygget :angel:

För att svara rakt av på rubriken: NH är för mig modetjafs för sådana som inte har tillräckligt med sunt förnuft att hantera sin häst på ett hästvänligt sätt.

Dvs (som vanligt med rätt folk) ett jättebra sätt att lära sig hantera hästar om man är hästovan eller om man helt enkelt inte fått hästkulturen med sig hemifrån.

För min del - nej tack.

Däremot är jag intresserad av ren dressyrridning men utan sadel o träns. För det har jag ännu inte kunnat komma på någon annan tränare än en NH-tränare i närheten, som jag dock inte frågat eftersom det ligger långt ned i priolistan just nu. Men vi två kanske inte alls har samma syn på begreppet "dressyr" och jag är inte intresserad av att lulla runt hipp som happ. Då rider jag hellre enbart med min sadel och mitt bett.

Liknande trådar

Hästhantering Jag har två grundfunderingar som ju är typ hur breda som helst och som slingrat sig fram i min hjärna i flera år nu: Hur möjliggör du...
4 5 6
Svar
104
· Visningar
8 885
Senast: Habina
·
Hästhantering Hej! Tänkte att det säkert är några här som håller på med Natural horsemanship, eller? Det kanske redan finns en tråd med det? Förlåt...
4 5 6
Svar
112
· Visningar
29 867
Senast: MiniLi
·
Ekonomi & Juridik Tjära Bukeorakel, kamrat W ämnar att köpa häst tillsammans med en stallkamrat. De har inte varit vänner länge, utan känner varandra...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
7 472
Senast: Lena_B
·
Hästhantering Följande text snurrar runt lite överallt på fb. Vad tycker den samlade bukeflocken om detta? (Själv anser jag att hästar som skakar...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
16 382
Senast: Korven
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka