Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Träning Hej, kort och snabbt skapar jag en tråd i ihop om svar :) Vad är en halvhallt? Hur gör man en halvhallt? När brukar man göra...
Svar
2
· Visningar
855
Senast: hillevie
·
H
Träning När man rider och kommer till något hästen INTE vill förbi och man efter mycket fjäsk och så hoppar av hästen och leder förbi hästen...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
6 436
Senast: Lydia
·
Träning alltså för regelbunden lektion en gång i veckan. har just bytt stall o ridlärare. tyvärr gillar jag henne inte alls. var bara min...
Svar
17
· Visningar
1 617
Senast: Ek3n
·
Träning En häst sprang precis förbi mitt fönster, haha:D. Jag bor i ett bostadsområde så det var lite oväntat. Den hade ett smutsigt täcke på...
Svar
10
· Visningar
1 353
Senast: flashlight
·
P
Träning Hejsan! Jag har precis köpt ett islandssto på 16 år, som jag ska träna NH med. Jag vill hemskt gärna få tips, och få reda på det man...
Svar
3
· Visningar
1 470
Senast: lundborg
·
Träning Jag behöver få tips och råd hur man får en häst mer uppmärksam och mer lydbar. En häst som litar på en och väljer mig som sin ledare...
2
Svar
20
· Visningar
1 906
Senast: lundborg
·
M
Träning Hejsan. Jag har en känsla av att det inte bara är jag som har råkat ut för en svår fångad häst! Min häst har sina olika test perioder...
Svar
7
· Visningar
1 125
Senast: Mallan92
·
Ridning Jag skulle vilja se en massa bilder och höra beskrivningar om ert arbete på töm! Eller bara longering.. Tömkörning, långa tömmar...
4 5 6
Svar
119
· Visningar
9 721
Senast: mackan
·
F
Träning Har en häst som är känslig i munnen. Provar just nu lite olika bett idag blev det gummi och det funkade inte alls, han lyssnade inte...
Svar
18
· Visningar
1 229
Senast: fredrikaa
·
H
Ridning Jag är på gång att anlägga ridbana hemma och läser noga alla inlägg jag kan hitta angående detta ämne. Generellt verkar alla tycka att...
Svar
18
· Visningar
1 612
Z
Träning Hejsan! Jag har ett problem med min häst, hon hatar när jag ska lägga på sadeln! Hon fösöker bitas och springer runt i gången, men...
Svar
10
· Visningar
1 323
Senast: yuitj
·
J
Träning Hej alla glada hästälskare! ;) Har just börjat hjälpa till med en 3åring (snart 4) som har börjat sättas igång lite efter en vila i...
Svar
17
· Visningar
1 464
Senast: lovelylace
·
V
Träning Hur lägger ni upp er Träning inför 4 års championatet ? Tips och övningar är alltid lika kul;) Kör ni någon vår vila efter att ni...
Svar
2
· Visningar
671
Senast: Hiddeous
·
G
Träning Vet inte om tråden ligger rätt , annars får någonn snäll moderator gärna flytta den :o Jag har en kompis som är "fodervärd" på en...
2
Svar
21
· Visningar
2 237
Senast: Mallan92
·
Y
Träning Hjälp mig! Min foderhäst är hur fin som helst att rida ut med, förutom en punkt; Helt plötsligt så tvärstannar han, oftast när han...
2
Svar
31
· Visningar
2 368
Senast: straumur
·
C
Träning Hur gör man om sin sadel är stulen och det sägs att den är såld? Har sadel nr å allt på den. Men polisen vill inte hjälpa en.. Det är en...
Svar
5
· Visningar
989
Senast: axel
·
L
Träning Jag fick hem min nya 2 ariga PRE hingst igar, vi hade honom inne ett tag sa att han fick ta det lite lugnt efter transporten och sen...
Svar
12
· Visningar
1 491
Senast: lovelylace
·
Träning Idag ska jag hämta min lilla tvååriga hingst på bete. Han är 12 mil härifrån så det är en bit att åka. Han är inte hanterad på fyra...
Svar
2
· Visningar
789
Senast: millus
·
Träning Ska åka och köpa unghäst imorgon som aldrig blivit lastad förut, och frågan är ska den åka brett eller ska den åka smalt? /R
Svar
3
· Visningar
853
Senast: hillevie
·
Träning Har precis köpt unghäst och får hem honom nästa vecka. Han är 3 år och har gått på lösdrift hela sitt liv, tills nu i sommar när han...
Svar
6
· Visningar
3 024

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka