Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

S
Träning Hejsan! Jag rider på ridskola en gång i veckan men vill hellre börja ta privatlektioner på min foderhäst. Däremot så har jag hört att...
5 6 7
Svar
135
· Visningar
9 800
Senast: Heulwen
·
S
Träning När jag var i tio-årsåldern red jag ett tag på ridskola, det är ju sisådär en 25 år sedan och jag slutade när vi skulle börja gallopera...
Svar
15
· Visningar
1 579
Senast: Mabuse
·
Träning Ska ut i helgen och rida delar av de norra lederna(högsåsenleden). Någon som ridit där som har lust att dela med sig av upplevelsen...
Svar
1
· Visningar
929
Senast: torpsgordon
·
Träning Jag undrar om det är samma med hästar som med hundar, att dom kommer in i en spökålder?? Har en 5 åring nu som har varit hur cool som...
2
Svar
28
· Visningar
4 770
F
Träning Och hur blir man em bra ryttare? Vad tänker du när du tänker "det är en bra ryttare"? Vad har du för kriterier för det? Och hur...
Svar
19
· Visningar
4 363
Senast: Tscabo
·
H
Träning ni som rider i reprimma,hur fäster ni repet(tyglarna) visa gärna bild om ni har:crazy:
Svar
13
· Visningar
1 164
L
Träning Hej. Jag har en westernsadel till varmblodet som jag har hand om. Den ligger ganska bra förutom att den är något trång framme vid...
Svar
2
· Visningar
804
Senast: ishmanda
·
Träning Skulle jag vilja diskutera. Det är ju mycket det som iallafall jag eftersträvar i min ridning .Att hästen på ett ärligt sätt rör sig...
7 8 9
Svar
175
· Visningar
10 229
Senast: flashlight
·
Träning Undrar hur många av er här ute som har klippt era hästar redan? När gjorde ni det? Hur har ni klippt dem? (hel,halv etc..) Vad är det...
2
Svar
36
· Visningar
3 057
Ï
Träning jag har precis sålt min häst och börjat rida en 3åring hos en tjej här där jag bor. grejjen är den att jag är inte så unghästvan. jag...
Svar
5
· Visningar
1 081
Senast: ïcatanten
·
C
Träning :confused:Hej. Har en tvååring som idag kommer hem från sommarbetet och semestern:D. Tänkte börja med henne nu igen. Hon ska gå treårs...
2
Svar
24
· Visningar
3 725
Senast: Leteng
·
Träning Men denna man måste man kanske ta lärdom av, han verkar ha en sådan passion o kommunikation med sin häst, han riktigt dansar sig fram...
Svar
8
· Visningar
807
Senast: Arabizar
·
N
Träning jag har lite problem, med hanteringen av min medryttarhäst. Han står på sommarbete nu, och det är en bit till stallet från hagen...
2
Svar
38
· Visningar
2 911
Senast: pimy
·
A
Träning Vi är tre tjejer som har som porjekt i skolan att lära en häst lite saker. Vi ska bl a lära hästen att buga, och nu undrar vi hur man...
Svar
2
· Visningar
976
Senast: CoNo
·
O
Träning Vi behöver hjälp med vår nya ponny. Hon är 8 år, vi har nyligen köpt henne. Problemet är att hon är lite för hetsig! När vi travar vill...
Svar
17
· Visningar
2 638
S
Träning Min fyra åriga ridpnny är svagare och mindre stabil i hö.sida. märker det inte alltid, men han har mycket svårare för höger galopp och...
Svar
7
· Visningar
1 589
Senast: SaraBuder
·
T
Träning Hej. Det är såhär, att jag ahr börjat hjälpa en tjej som har en Shettiskorsning, B-ponny, han är väldigt stor & muskulös,kompakt å så...
Svar
5
· Visningar
1 172
I
Träning -------------------------------------------------------------------------------- Har haft min islänningsvalack nu i 3 v. Han har...
2
Svar
23
· Visningar
2 252
Senast: jojjogalopp
·
P
Träning Hej! :) Igår köpte jag mitt allra första föl, en ståtlig hingstkille som kommer att vara 6 månader vid leveransen som är vid...
Svar
3
· Visningar
1 071
Senast: Masse
·
Träning När är det lämpligt att lära in rätt galopphjälper? Alltså lära hästen fatta antingen höger eller vänster galopp beroende på vad...
Svar
9
· Visningar
1 119

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka