Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

M
Träning Jag har ett åtta årigt sto som är jätteduktig på att hoppa. Hoppade henne idag för första gången (haft henne 2-3 veckor) bara 50 men hon...
Svar
8
· Visningar
1 015
Senast: hillevie
·
W
Svar
2
· Visningar
2 295
Senast: wild n crazy
·
C
Träning Har en vbl herre som var otroligt framtung när jag köpte honom. Fick tips om hur jag skulle bli av med det tung. Fick fason på det men...
Svar
5
· Visningar
1 005
Senast: Canoó
·
Träning Har i flera år stött på begreppet att skicka/lämna sin häst på tillridning. Inser nu att jag egentligen inte vet vad det innebär. Är...
Svar
10
· Visningar
4 442
Senast: lillsyrran
·
C
Träning Ridning i allmänhet, ridning för träning och tävling, skogsmulleridning, what ever, när började ni rida igen? Efter kejsarsnitt...
2
Svar
27
· Visningar
19 729
O
Träning hej jag är intresserad av att prova detta, jag har ett oerhört lättsamt tinkersto, hon är känslig för hjälper, rids barbacka i grimma...
Svar
3
· Visningar
1 110
Senast: ouiii
·
R
  • Låst
Träning Monty Roberts fick en otrolig genomslagskraft i världen genom filmatiseringen av hans roman, ”Mannen som lyssnar till hästar”. Eh, hans...
Svar
10
· Visningar
1 568
Senast: IngelaH
·
M
  • Låst
Träning Ja som rubriken, när börjar ni ta in era hästar? Är hästen rakad? Använder ni täcken nu? Hur kallt har ni om nätterna?
Svar
3
· Visningar
736
Senast: IngelaH
·
Träning När du ställer upp hästen på medellinjen, vilken kroppsdel ska då stå rakt över medellinjen? Dottern (5½ år) började för några (4)...
2
Svar
31
· Visningar
3 157
Z
Träning Vi har en valack (flockledare) som har gått till attack mot både ett sto och en valack. Han siktar in sig på en i taget och jagar den...
Svar
6
· Visningar
1 429
Senast: Mauthoria
·
Träning Jag vet inte om tråden ligger rätt, men ni får flytta den om den inte gör det. Efter att man har köpt en häst, hur länge ska man ta...
2
Svar
29
· Visningar
2 566
Senast: Trine
·
R
Träning Hejsan allihopa! Jag är en kille på 20 år, som under sommaren har upptäckt att det faktiskt är sjukt kul att rida! Var nere på...
3 4 5
Svar
89
· Visningar
10 228
Senast: Mabuse
·
K
Träning Vet inte om tråden ligger rätt men jag chansar. Det var här för ett tag sedan som jag blev vittne till en grej som gjorde mig rätt...
Svar
6
· Visningar
1 150
Senast: kerjacques
·
P
Träning Nu har jag funderat på detta i två dygn och kom till slut fram till att jag ska fråga er bukefalister. När man befäst sitt ledarskap...
Svar
19
· Visningar
1 463
Senast: Liten
·
Ridning Ja, vad ska jag skriva då? =) Nu har jag fastnat i blingblingträsket tror jag. Det måste vara det, att jag inte tillhörde ponnyfolket...
5 6 7
Svar
139
· Visningar
23 925
Senast: Mithalagos
·
S
  • Låst
Träning Tamara Baltzar. Hon har visst skrivit en del bra böcker om hästkommunikation. Någon som läst? eller vet något om författaren?:rofl:
2
Svar
31
· Visningar
3 065
Senast: ancan
·
J
Träning Nu har jag en feg kille som tycker att spolspilta är jätteläskigt , och vattnet är ännu värre :O Detta ska vi däremot träna på , och...
2
Svar
22
· Visningar
4 120
Senast: Lazio
·
Träning Hur definierar ni rakriktning? Vad innebär en rakriktad häst? Frågar då jag fick en ny förklaring på ordet idag som jag spånar lite...
Svar
14
· Visningar
1 587
Senast: aztro
·
C
Träning När jag går ut och går med hästen, har jag alltid träns på hitills. Fast inte så roligt att leda med tyglarna så jag funderar på hur jag...
4 5 6
Svar
111
· Visningar
11 257
Senast: kerjacques
·
G
Träning Hej! Har ett halvblod som jag har stora problem med gällande ridning, hoppas nu på tips från någon som kanske har varit med om samma...
Svar
12
· Visningar
1 323
Senast: MyJoyride
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama