Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

S
Träning Nu har jag köpt munkpeppar till mitt sto. Men ska jag ge henne det hela tiden, eller bara när hon brunstar?
Svar
2
· Visningar
857
Senast: SofiaL
·
  • Låst
Ridning hej, ska tävla med min c ponny i Clear round om ca 2 veckor..,behöver veta reglerna o så vidare, kan nån va snäll & förklara dom? :angel:
Svar
1
· Visningar
732
Senast: BeastieBabe
·
Träning Jag har ett 4 årigt varmblod som jag har skrivit några gånger om här i olika sammanhang. Jag känner mig så kluven och vet inte vad jag...
Svar
6
· Visningar
1 009
Senast: tott
·
L
Träning vad ska man göra om sin häst sparkar andra hästar vid ridning? finns det något sätt man kan vänja bort det eller hur man nu ska...
2 3
Svar
46
· Visningar
3 889
Senast: Liten
·
Träning Har börjat transportträna min häst, vilket går sådär. Hon är nyfiken på transporten, men vill inte stanna där inne. Hon kan gå in, men...
Svar
6
· Visningar
6 348
Senast: Fina
·
Träning Bestämmer alltid äldsta stot i en flock, jag har två ston, den ena är 16 och den andra har inga papper och det ända jag vet är att hon...
Svar
16
· Visningar
1 325
Senast: älgen
·
Ridning Vad har ni för bett då ni rider AR? Vart har ni köpt det och vad tycker ni om det? :) vill gärna se bilder också, har försökt hitta...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
8 101
Senast: smiling_girl
·
Träning Har aldrig provat att rida med handhäst. Vad ska jag tänka på? Ska handhästen ha träns, eller repgrimma eller grimma? Håller man i...
2
Svar
21
· Visningar
2 125
Senast: Spirit
·
T
Träning Jag har köpt mig ett hingstföl:love: och jag undrar över lite saker: Jag hade tänkt att han skulle få gå på lösdrift i vinter med...
Svar
9
· Visningar
957
Senast: skuggi
·
F
Träning Är på jakt efter en bra sadel till min 4 åriga flicka men blir alldeles yr av allt letande... :confused: Hon lånar för tillfället ena...
Svar
13
· Visningar
1 885
Senast: Baddy96
·
D
Träning Hej finns det nån med lite tips o råd på hur man tränar islandshäst, jag har satt igång min islandshäst som jag köpte för 5 månader...
Svar
2
· Visningar
800
Senast: dolphinxs
·
Träning http://www.expressen.se/sport/1.1286664/hastarna-hetsas-att-springa-gatlopp jag tyckte det var ruskigt otäckt :cry:
2
Svar
34
· Visningar
2 747
Senast: tindra
·
Träning Hur får man en häst som inte är så intresserad att ta sidförande skänkel på bästa sätt? Han kan, men bryr sig inte riktigt.
2 3
Svar
40
· Visningar
3 610
Senast: Hedda
·
Ridning Hur får ni era hästar på huget när ni tränar tramp/ sätta under sig? Vill leka fram lite passage och piaff.
2
Svar
21
· Visningar
3 860
Senast: Totti
·
L
Träning Jag undrar hur ni tänker när ni väljer det första bettet att vänja hästen vid. Olika hästar gillar ju olika bett, men någonstans måste...
Svar
7
· Visningar
1 041
Senast: Trani
·
Träning Nu har jag ingen aning om tråden ligger rätt, så himla svårt att passa in rädd tycker jag :crazy: Nu till mitt problem: Under juni...
Svar
8
· Visningar
1 221
Senast: Ponsse
·
F
Träning Jag funderar på att släppa mitt halvblod på lösdrift och jag vill inget hellre än att göra det ändå kan jag inte bestämma mig pga några...
Svar
14
· Visningar
1 126
Senast: Fitness
·
Träning Nu snurrar hjärnan på högvarv här... :angel: Hur brukar ni göra om ni har ett skåp med er i transporten som ska stå bredvid hästen...
Svar
8
· Visningar
1 047
Senast: KillerQueen
·
Träning Har ett varmblodssto som haft kotor som legat fel i ryggen. Så hon tar inte ut steget ordentlit med vänster bak. Just nu skrittar vi...
Svar
5
· Visningar
867
Senast: axel
·
Träning vet inte hur jag ska lösa detta problem. Jag har en häst på foder som har börjat rymma igenom hagen. Fast det är bra byggt stängsel med...
Svar
4
· Visningar
1 466
Senast: khisha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka