Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

I
Träning Hej allihopa! Nu är det så att jag ÄNTLIGEN fått en hyrhäst tillsammans med en kompis. Han är en 12 årig vallack som är skimmel...
Svar
1
· Visningar
719
Senast: karin_
·
Träning MIn fråga är egentligen ganska enkel. Är det möjligt utan att förvirra hästen att rida western och tex hoppa? Jag har nu en häst som...
Svar
10
· Visningar
1 299
Senast: Lella
·
S
Träning Någon som vet hur man får bort travar-traven? :confused:
Svar
9
· Visningar
1 255
A
Träning Jag har fått för mig att prova detta på min. Började igår med lite koll på marken, ska stanna när jag stannar, inte gå förbi mig. stå...
Svar
4
· Visningar
849
Senast: Aeternum
·
B
Träning Hur ska man undvika att en häst bara halkar på en helt vanlig asfalts väg ? han halkar HELA TIDEN ?!;s fast han går i lungt tempo ...
Svar
7
· Visningar
2 604
Träning Hej, Jag undrar vad ni tycker och har för erfarenhet av följande. Jag har ett 6 årigt varmblod som går kanonbra i dressyr. Min tränare...
Svar
11
· Visningar
1 352
Senast: Liten
·
Träning Brukar ni rida i skogen om det är mörkt ute? Jag brukar rida ut när det är ljust, gillar inte att snava omkring i blindo :o Men...
2 3
Svar
50
· Visningar
5 071
Senast: Amha
·
A
Träning :confused:...ska man ge det när nya hästar släpps ihop? Flyttade min hbl valack till ett nytt stall för ca 1,5 månad sen. I det nya...
Svar
9
· Visningar
1 159
Senast: Ameli
·
Träning Ja så har ju det jag fruktade hänt, eller nästan i alla fall. Vid denna dator sitter en just nu ganska skakig person som är tacksam över...
2 3
Svar
55
· Visningar
5 725
Senast: magnik90
·
I
Träning Försöker få pålle att göra halt när jag rider men hon tar verkligen tag i bettet och stretar emot så fort man gör en antydan till...
Svar
7
· Visningar
2 343
I
Träning (vet inte om tråden hamnade rätt annars kanske nån kan vara snäll och flytta den :D) hej! Jag har precis fått kommit igång med...
Svar
5
· Visningar
847
Senast: kryddelydd
·
O
Träning Jag träffar ofta på uttrycket "kräver erfaren ryttare". Men vad betyder det egentligen? Berätta, vad anser DU är en erfaren ryttare?
Svar
13
· Visningar
5 070
Senast: clarinho
·
P
Träning Tycker att man ofta på ridskolor (är själv ridskoleryttare) ser hårda händer, spända överarmar och axlar. Och det är ju ingen hemlighet...
Svar
14
· Visningar
1 418
Senast: clarinho
·
M
Träning Jag vet att det bästa är om man går in med stoet först och sedan tar in fölet, men om fölet inte vill gå in utan spjänar emot med alla...
2
Svar
33
· Visningar
5 761
Senast: Zara
·
Ä
Träning Nu riktar jag mig främst till er som har/haft unghäst och gjort allt jobb själva! När började ni miljöträna ordentligt? (då menar jag...
Svar
7
· Visningar
1 182
T
Träning Nu tror jag att jag ger upp allt som har med hästar att göra.:( Trodde att allt skulle bli så bra nu när jag hittat en häst(ponny) som...
2
Svar
32
· Visningar
2 649
Senast: Camilla82
·
F
Träning Pga att min sadel inte passar längre kommer jag behöva rida barbacka en period och vill naturligtvis göra det så skonsamt som möjligt...
Svar
9
· Visningar
1 205
Senast: TeamPlet
·
R
Träning min lilla 4-åring är livrädd för kor. de har bytt hage till korna, de står nu i en hage så min häst kan se dem från ridbanan och när vi...
Svar
19
· Visningar
2 677
Senast: rare
·
E
Träning Hej! Jag skulle gärna ha tydligt beskrivet för mig hur och när man gör en korrekt halvhalt. Lägg gärna upp filmer ifall ni har...
2
Svar
24
· Visningar
3 220
Senast: oOJuliaOo
·
N
Träning Jag rider väldigt mycket på ängar, men som alla vet blir gräset väldigt halt när det regnar mycket som nu när det börjar bli höst...
Svar
3
· Visningar
821
Senast: Noisette
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCV
  • Göra i Danmark
  • Adventskalendertråden 2024

Hund, Katt, Andra Djur