Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

B
Träning Hejsan! Har en fråga jag funderat på hela dagen som jag gärna vill ha svar på så till saken direkt! Varför har t. ex vissa hästar det...
Svar
11
· Visningar
1 266
H
Träning Hej, jag har kina hästra på lösdrift och har absolute etts tall cokså att ah möjligheten att ah hästaran inne. Jag tlr det är bra att ha...
Svar
8
· Visningar
1 034
Senast: Underbar
·
E
Träning Vad ska jag hitta på att öva med min 07:a har slut på ideer någon som har något kul förslag?
Svar
11
· Visningar
883
Senast: Etoile_
·
Träning Jag har ett tag märkt aqtt jag är lite stelare i ena sidan, i högerbenet rättare sagt. Men idag när vi red mot stora spegeln i ridhuset...
2
Svar
33
· Visningar
2 607
Senast: Elina8
·
I
Träning [COLOR=Purple]undefined[/COLOR Jag undrar vad anser ni om att hästarna på lösdrift , året om alltså?
4 5 6
Svar
111
· Visningar
13 236
Senast: Shantou
·
J
Träning ställning på händerna... dålig ritning men hoppas ni förstår... http://jason88pohl.bilddagboken.se/p/upload.html? tryck på 30/7 om ni...
Svar
2
· Visningar
875
Senast: Jason_Pohl
·
Träning Vet inte om jag är lite nojig nu, men jag är så himla sugen på att vara med på en träningstävling på söndag, med nya hästen. Hon har...
Svar
7
· Visningar
1 047
Träning Har en 7-åring som blev väldigt skrämd som 2-åring av en lastbil som slängde sej på tuten. Jag har miljötränat ett antal hästar, men...
Svar
8
· Visningar
1 291
Senast: Domino_s
·
G
  • Låst
Träning Är i desperat behov av sadel.. Hästen är 110 grader och har en böjd rygg, ganska hög manke, och ganska liten anläggningsyta.. Tips...
Svar
5
· Visningar
799
Senast: IngelaH
·
M
Träning Vad är det absolut första man gör när man skall börja m NH. vilket är första steget man tar m hästen el vad säger man vad är det första...
2
Svar
35
· Visningar
2 542
R
Träning Har en halvblodskorsning som är jättesnäll att rida lite tittig ibland men det är inget problem.Men ofta när man ska galoppera så hinner...
Svar
10
· Visningar
1 666
Träning Har en nsv-val som är 3 år, han är just nu på inridning och kommer väl hemåt om några veckor. Hur mkt ska jag göra med honom tycker ni...
Svar
1
· Visningar
760
Senast: Linker
·
Träning Mitt fullblod har "alltid" varit sned i korset, men nu ÄNTLIGEN har kiropraktorn fått till henne så hon är rak i korset och jämnt...
Svar
7
· Visningar
1 101
Senast: My Beauty
·
Ridning Om ni tittar på OS nu så får ni både förklaring till varför galoppiruetten inte ska inledas i sluta o även praktisk tillämpningsbevis...
12 13 14
Svar
260
· Visningar
16 377
Senast: Degree
·
S
Träning tänkte jag skulle göra ett försök å se om jag kan få några tips på hur man ska göra när hästen är het.... jag har ett varmblod som jag...
2
Svar
23
· Visningar
2 348
Senast: Snuffla
·
Träning Pållan har börjat med en konstig ovana (??). Jag kan inte riktigt förklara vad hon gör, men det ser ut som om hon försöker antingen...
2
Svar
26
· Visningar
2 335
Senast: Emmmmma
·
S
Träning Har ni några bra tips? min vallack är för snabb med bakdelen, oftast så är de bara när vi värmer upp. Gör vi en volt t.ex. så vill han...
Svar
10
· Visningar
813
Senast: Immer
·
Träning Hur lugnar man en häst som blir rätt stressad av att galoppera? Hon blir det både inne och ute och har man väl börjat galoppera så tar...
Svar
16
· Visningar
3 095
L
Träning red hästen idag, det gick bra. vi tränade fram/bakdelsvändningar volter, & tempoväxlingar och formen börjar även komma i traven i...
Svar
6
· Visningar
810
Senast: Linker
·
M
  • Låst
Träning Jag har tittat på en hbl valack som är född 2003. En vacker och trevlig kille med temperament. Blev mycket intresserad av honom. Men...
Svar
17
· Visningar
2 141
Senast: lewellyn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCV
  • Göra i Danmark
  • Adventskalendertråden 2024

Hund, Katt, Andra Djur