Världens första genmodifierade hästar – ska bli världens snabbaste

Crispr är en enormt intressant teknik och är väl inte lika fast vid att allt utom "naturlig" avel är helt fel men med tanke på hur lite man ännu vet om generna hos däggdjur så kommer det definivt leda till en del otrevliga överraskningar om man börjar experimentera med det när det gäller prestationsegenskaper. Människan väljer redan egenskaper genom att välja individer vi avlar på, att tro något annat är rätt naivt. Och det med en hel del ärftliga sjukdomar eller kopplade problem till vissa egenskaper visar redan att vi inte riktigt har koll på vad vi håller på med.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag har funderat en hel del kring hur livet förändras, i bland relativt förutsägbart, och i bland åt helt oväntade håll. Jag förstår att...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
20 263
Senast: MML
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag förstår verkligen inte det här med “dolda fel” vid husaffärer. Det funkar ju inte i praktiken. Som jag har förstått det så är...
2
Svar
39
· Visningar
3 922
Senast: cewe
·
Hästmänniskan Ingen riktigt bra titel, men va sjutton. Suttit å läst lite olika trådar om köpa hästar och annat. Kikade lite spontant på hastnet mest...
Svar
13
· Visningar
3 435
Kropp & Själ Konstig rubrik, men det är en fråga som gnagt i mig sedan en tid tillbaka. Hur ska en bära sig åt för att ge upp något som en inte själv...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
19 781
Senast: sorbifolia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Rallylydnad
  • Uppdateringstråd 31