Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

S
Träning Kan man lämna iväg sin häst hos tränare för att "fixa till" gångarterna? Jag har nämligen en ridtravare som har en del att lära både i...
2
Svar
24
· Visningar
1 921
Senast: Cooperfield
·
Träning Behöver lite råd från er bukisar. För två år sedan exakt den 13 april 2006 föddes mitt första föl Thengilya. Lyckan var total och jag...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
8 630
M
Träning Nu har jag kommit till ett sånt skede att jag inte vet hur jag ska göra med min häst, mitt tålamod har sjunkit så långt ner i botten som...
2 3
Svar
51
· Visningar
4 062
A
Träning Jag är så sugen på att sätta mig på hästryggen igen, har inte ridit på flera år, eller 1 gång förra året på uteritt på en ridskola...
Svar
7
· Visningar
1 122
Senast: Celoty
·
N
  • Låst
Träning Igår blev jag äntligen ägare till den underbaraste varelsen som finns på denna Jord - kallblodstravaren Balbinus. En vänligare själ får...
Svar
1
· Visningar
1 750
Senast: IngelaH
·
Träning Mitt vbl och nordis är barfota runt om. Funkar jättebra och de är väldigt tåliga att rida på grusvägar. En tanke kom. Hur är det att...
Svar
6
· Visningar
811
Senast: -sunshine-
·
S
Träning Jag har en fyra årig ridponny som jag haft sedan han föddes. Jag började sadel och träns vänja honom tidigt och när han var tre började...
Svar
4
· Visningar
1 201
Senast: Leteng
·
K
Träning Jag har ett femårigt friesersto som jag för närvarande har stora problem med att kunna rida ut ensam med. Jag har ytterligare en häst...
Svar
3
· Visningar
975
Senast: skuggi
·
R
Träning Hej allihop. Jag har en uppgift som jag sitter och klurar på, jag ska nämligen börja vara ridlärare för en nybörjargrupp. och det jag...
Svar
6
· Visningar
3 877
Senast: Kookaburra
·
Träning Nu är det snart dags att släppa ut min olycksdrabbade lilla ettåring. Hon har haft boxvila i 6 månader efter två olika skador. Tanken är...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 242
Senast: MiaMaria
·
S
Träning Hej! För ett litet tag sedan föll jag av min häst. Vi skulle hoppa. Men det blev så att jag "hoppa" och hon stanna. Satt upp direkt igen...
Svar
5
· Visningar
804
Senast: Kallebus
·
B
Träning hur ska jag kunna lasta min häst ? hon bara fjantar sig och läger sig i transporten och får panick hur ska jag få bort de?
Svar
11
· Visningar
1 393
Senast: millan71
·
T
Träning Ja, som rubriken..idag skulle jag glad i hågen prova min nyinköpta fårskinnsvojlock på hästen, 15 år, gammal travare och väldigt foglig...
Svar
9
· Visningar
2 157
Senast: ricca
·
Träning Fiktivt men med verkliga hästar. Mina två drömhästar som dock aldrig kommer stå under samma tak. Men jag började fundera och därav denna...
2
Svar
27
· Visningar
3 348
T
Träning Jag har alltid undrat vad som klassas som slängtrav? Är det typ när hästen t.ex travar extremt långsamt eller? :confused:
Svar
18
· Visningar
4 793
Senast: My Beauty
·
A
Träning Min ponny har börjat snanna på tävlingar och träningar och jag vet inte vad det är med honom, Han är slö, och drar och det känns som han...
Svar
10
· Visningar
1 391
Senast: My Beauty
·
J
Träning min häst är 12år har knappt gått med anndra hästar för för hon är så elak mot anndra sparkar dem och biter sur häst,ibland har det gått...
Svar
8
· Visningar
1 291
Senast: jojjogalopp
·
J
Träning Hej hoppas det fins någon som har lite råd till mig, Jag har lånat ut min häst i 2månader till min sambos dotter 13år riditt på...
2
Svar
21
· Visningar
2 077
Senast: jojjogalopp
·
S
  • Låst
Hästhantering Hej! Jag skulle jätte gärna vilja variera min hästs vardag med lite NH övningar, men jag har brist på fantasi. :confused: Så..har ni...
Svar
2
· Visningar
1 935
Senast: IngelaH
·
K
Träning Hej! Jag är ny här så antagligen gör jag helt fel nu, ni får ursäkta:crazy: Jag har en foderponny, en "travare". Hon är en d-ponny...
Svar
8
· Visningar
1 027
Senast: Tuvisen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama