Släppa ut unghäst efter lång boxvila...

Sv: Släppa ut unghäst efter lång boxvila...

Nu är det snart dags att släppa ut min olycksdrabbade lilla ettåring. Hon har haft boxvila i 6 månader efter två olika skador. Tanken är att hon ska promeneras, men det fungerar helt enkelt inte. Trots hög dos lugnande exploderar hon efter 100 meter. Men ut måste hon ju och vi får släppa henne med min äldre valack snart. Frågan är bara HUR går vi till väga?? Är ju SÅ rädd att hon ska skada sig igen, och det känns som att varje dag hon står inne nu blir det bara värre. Hon är jättesnäll och lugn inne, det är först utanför stallet hon får spelet.

Hur har ni andra gjort om ni varit i liknande situation? ALLA tips är välkomna. Börjar känna oss smått desperata över hela situationen :crazy:

släpp i mini liten hage, och öka ngra meter successivt efter hand. mycket och god mat i hagen.

TACK!!

Nu är hon inne igen över natten. Hon var riktigt trött när hon kom in. Hon har varit lugn hela dagen. Det är en sån enorm lättnad!

Mini liten hage har ju tyvärr inte fungerat alls. Nu fick hon gå i en större hage tillsammans med mitt halvblod. Hon sprang i några minuter men sen har hon ätit i stort sett hela dagen, och hållt sig lugn. Båda benen ser bra ut, och ingen hälta *peppar, peppar*

Liknande trådar

Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
26 219
Hästvård Jag har en nybliven 3åring som jag inte riktigt vet vad jag ska göra med när det kommer till hagsituationen. Han gick tidigare i...
Svar
9
· Visningar
2 356
Senast: Sleepy
·
Hästvård Hejsan! Jag tror att jag skriver här för att kunna bolla min oro med någon som har nya tankar och idéer att ta upp med veterinären:)...
9 10 11
Svar
216
· Visningar
22 313
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok I oktober 2007 så kom en liten ljusbrun kille med fyra vita tassar hem till mig, fyra månader gammal! :love: Imorgon fyller samma kille...
Svar
6
· Visningar
2 956
Senast: Takire
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCV
  • Göra i Danmark
  • Adventskalendertråden 2024

Hund, Katt, Andra Djur