Jag är inte riktigt säker på vad jag menade jag var väldigt väldigt trött när jag skrev det
Jag vet inte riktigt om det är så att hon har problem att ta upp näringen från fodret men jag tror inte att det är så okej så 10 mj överskott är inte tillräckligt? Utan hon bör få mer mat i form av hösilage/kraftfoder? Då kommer jag till nästa fråga vad finns det för bra energitäta foder, jag har funderat på linfrökaka eftersom att man inte behöver ge så mycket för att få upp energi och protein hennes behov har fyllts men vi har lagt henne ganska precis på vad hon behöver av protein men det kanske inte var tillräckligt då
Vissa hästar är väldigt känsliga när det kommer till balansen mellan energi och protein. Och de hästarna kan man nästan ge så mycket extra energi som helst utan att de går upp i vikt, för de behöver att proteinet hänger med också.
Just linfrökaka vet jag inte om ni har så stor användning av här, det är väldigt mycket energi per protein, vilket gör att det inte kommer göra så mycket för att få balansen ok.
Och ett tilläggg: på den senaste bilden ser din häst absolut inte mager ut. Det är svårt att säga utan att kunna känna på hästen och iom att vinterpäls men råden om foder handlar om att stoppa den okontrollerade viktnedgången.