Är det inte så att svullnad kan sjunka?Nu tycker jag han är svullen nedanför hasen, ner i kotan. Är det att förvänta sig, kanske?
I övrigt är han pigg och som vanligt.

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Är det inte så att svullnad kan sjunka?Nu tycker jag han är svullen nedanför hasen, ner i kotan. Är det att förvänta sig, kanske?
Alltså som exempel. Hästen är svullen över knäet från början men att den liksom successivt sjunker längre ner på benet.Nu tycker jag han är svullen nedanför hasen, ner i kotan. Är det att förvänta sig, kanske?
Beror på typ av svullnad.Är det inte så att svullnad kan sjunka?![]()
Det är svårt att bedöma på bandaget, men det ser ut att vara mindre svullet i leden nu.Är det inte så att svullnad kan sjunka?![]()
Svullnaden kan aboslut sjunka, men det brukar mest vara ödem som gör det. I ert fall är det nog mer bandaget som i kombination med mindre rörelse påverkar cirkulationen i benet.Det är svårt att bedöma på bandaget, men det ser ut att vara mindre svullet i leden nu. Visa bifogad fil 162814
Det låter helt rimligt. Jag skall ta en ny bild nu ikväll och jämföra.Svullnaden kan aboslut sjunka, men det brukar mest vara ödem som gör det. I ert fall är det nog mer bandaget som i kombination med mindre rörelse påverkar cirkulationen i benet.
Stasat sig lite?Nu tycker jag han är svullen nedanför hasen, ner i kotan. Är det att förvänta sig, kanske?
Våran såg värre ut i hasen efter operationen en innan och då var hon ändå svullen innan. Pappa lasrade henne 3 gånger i veckan för att försöka få ned svullnaden. Det blev bra men det tog tid.Nej, det skulle jag inte säga.
Det är ännu lite lägre nu, så jag tror det är vätska som sjunker nedåt.
Jag skickade bilder till veterinären och hon trodde också att det var vätska från de fyra hål de gjorde.
Titthålsatroskropi när man skall ställa diagnos är "lite mer" än att ta ut ocd-brosk.
Men det kan visst ta tid innan det går ned?
Minns du hur lång tid det tog och vet du vad han hade för laser?Våran såg värre ut i hasen efter operationen en innan och då var hon ändå svullen innan. Pappa lasrade henne 3 gånger i veckan för att försöka få ned svullnaden. Det blev bra men det tog tid.
Vi har en laser för människor som vi använder på hästarna med. Vet inte exakt märke men vet att han gav typ 4000 tusen eller något sådant när han köpte den till sig själv. Vi körde tre gånger i veckan i ca en månad sen en gång i veckan under flera månader men man såg ganska omgående resultat att svullnaden gav med sig. Hjälpte inte med mediciner som veterinären skrev ut ...Minns du hur lång tid det tog och vet du vad han hade för laser?
Nu är min värre än innan, och det har gått tre veckor. Jag skall givetvis prata med veterinären, men när jag gjort egen research så är det visst inte ovanligt att svullnaden sitter i.
Nu går han i mindre hage, och bortsett några fartfyllda språng då och då, så är han för det mesta väldigt lugn och beskedlig.
Han är ju bara åtta månader, så jag kan ju inte begära så mycket mer heller, känns det som.
Tack!Vi har en laser för människor som vi använder på hästarna med. Vet inte exakt märke men vet att han gav typ 4000 tusen eller något sådant när han köpte den till sig själv. Vi körde tre gånger i veckan i ca en månad sen en gång i veckan under flera månader men man såg ganska omgående resultat att svullnaden gav med sig. Hjälpte inte med mediciner som veterinären skrev ut ...
Ja jag gillar ju laser och nu när jag ännu mer grottat ned mig i det på vetenskaplig nivå så är det värt att investera i.Tack!
Vad bra att veta!
Jag har funderat på att köpa back on track hasskydd, men kanske vore det värt att ha en laser?
Vi har familjemedlemmar som kunde behöva det med, för stel nacke osv.
Vilken laser har du? Har övervägt att skaffa en som jag och pållen kan dela påJa jag gillar ju laser och nu när jag ännu mer grottat ned mig i det på vetenskaplig nivå så är det värt att investera i.
Vet inte märke är Pappas.Vilken laser har du? Har övervägt att skaffa en som jag och pållen kan dela på