Misstänkt lös benbit på sex-månaders föl

Låter ungefär som våra tror vi gav ca 15 000 tusen för själva operationen, men försäkringen tog det mesta vilket jag är glad för. Kostade på ändå sen att ha henne på rehab 🥲 Men önskar er lycka till med operationen ❤️
Tack! Ja, 15 är för själva operationen, men de vill ha honom kvällen innan och det behöver tas nya röntgenplåtar. Det plusar på en del.

Var hade hon för rehabilitering?

Tack! Ja, 15 är för själva operationen, men de vill ha honom kvällen innan och det behöver tas nya röntgenplåtar. Det plusar på en del.

Var hade hon för rehabilitering?
Boxvila många veckor och vi kunde inte erbjuda henne det hemma så där hon var på inkörning så erbjöd det sig att ha henne uppstallad trots att hon inte fick göra något. Det var snälla och skötte allt mot en mindre peng, tog ut veterinär osv som höll koll på stygnen osv. Vi matade bara med morötter och såg till att hon höll sig hyfsat glad. Tur hon är klok annars hade det aldrig gått. Hon skulle dessutom promeneras två gånger om dagen 20 minuter åt gången.Är tacksam för all hjälp vi fick efteråt för vi hade aldrig fixat att ha henne hemma då vi inte hade lämpligt sällskap åt henne.

Det är med stor sannolikhet ocd. Han har vuxit fort, och var liten vid födseln, så veterinären tror det handlar om att han har haft en snabb tillväxtfas och då är det inte ovanligt att det blir dessa benbitar.

Symtomen stämmer, han är svullen utifrån att leden har inflammation pga brosket, och han är helt ohalt.

Hade det varit ett trauma så hade han sannolikt haft en hälta också.

Nåväl..... ca 20 000 kommer operationen att kosta, men jag har redan fått en räkning på nästan 11 000.

Jag är så glad att jag haft både foster och fölförsäkring från dag 1. Försäkringen kommer därmed att täcka denna operation.
Oj, ja. Det tickar snabbt iväg med pengar. Håller tummarna för att allt går bra!

Liknande trådar

Hästvård Köpte en häst för ett halvår sedan. Besiktigad ua vid försäljningen, ingen röntgen gjordes. Efter ett par månader uppmärksammades...
Svar
17
· Visningar
1 599
Hundhälsa Hur ser prognosen ut för en fyraåring som har lösa benbitar i båda armbågarna? Han är påtagligt halt trots att han har gått på olika...
2
Svar
20
· Visningar
3 507
Senast: Fibusen
·
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
4 956
Senast: Jamtland
·
Hästvård Hej buke! Först och främst, innan någon hinner bli upprörd; vi har självklart haft ut veterinär redan! En av mina hästar, en 18-årig...
Svar
3
· Visningar
1 815
Senast: Nevermind
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka