Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

L
Träning Jag rider en häst som är jättesnäll att rida och sköta men när vi ska galoppera så blir han jättestark och sticker. Han han blir...
2
Svar
27
· Visningar
2 677
Senast: Linker
·
H
Ridning hej!! Kan ingenting om denna form av ridning och har bara en fråga. Jag har sett att på dom ryttarna som bor nära mig att dom rider med...
Svar
5
· Visningar
962
Senast: pannkakssmet
·
S
Träning Jag har nyligen flyttat till ett nytt stall, problemet är bara att det inte finns några hinder där , utom två bommar. Jag hade gärna...
Svar
6
· Visningar
1 881
Senast: Asa_S
·
Träning Hej. Hur lärde ni era fd. travare att gå i form? ( alltså, inte bara att börja på nacken utan att trampa under sig rätt med bakbenen...
2
Svar
25
· Visningar
5 260
Senast: Mirre
·
D
Träning Jag måste (eller ja, jag VILL) få in min ponny i transporten i år. Jag vill åka och göra saker, och jag vill inte känna att "åh vad alla...
2
Svar
31
· Visningar
2 446
Senast: diskho
·
A
Träning Hur rider man med sidepull? Något speciellt man ska tänka på?
Svar
10
· Visningar
4 330
Senast: hillevie
·
B
Träning Hej, jag har en foderhäst, ett varmblod. han är hur fin och lugn som helst inne på banan, och vet att han ska jobba där inne, och...
Svar
9
· Visningar
971
Senast: Bella_
·
Träning Hej, flyttade till ett nytt stall med mitt sto för 1½ månad sedan. I stallet finns totalt tre hästar, mitt sto och två valacker (18 o 21...
Svar
3
· Visningar
1 361
Senast: Lijsan___
·
M
Träning Jag tänkte vi kunde börja följa varandras små liv redan nu. Hur gamla är era föl som är födda i år, 2008? Hur pass mycket hanterar ni...
Svar
1
· Visningar
727
Senast: Mitrolle
·
Träning Jah... nu ligger det till såhär! Jag har ett fullblod på 9 år på foder nu som älskar att jävlas verkligen! När man ska lasta honom så...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
5 051
Senast: axel
·
Träning vad skulle ni ha gjort om hästen endast bockar när man galopperar på banan. och då menar jag verkligen bara bockar. min häst. ett...
Svar
15
· Visningar
1 199
E
Träning Jag är skitkass på att fatta galopp från trav (det går typ inte, när jag gör fattningen i trav går hästen bara snabbare), men det går...
Svar
4
· Visningar
1 054
Senast: Ecalyptuz_
·
A
Träning Har en miniridlekisgrupp som sätter igång igen om en vecka. Vill ha roliga och nyttiga övningar jag kan arbeta med dem. Dom kan volt i...
Svar
7
· Visningar
1 615
Senast: Skimraa
·
Träning Hur värmer ni upp och varvar ner era hästar? Själv brukar det gå till såhär. 1. Leder första 5-15 min i skritt. 2. Skrittar uppsuttet...
Svar
16
· Visningar
1 866
Senast: Niela
·
I
Träning hur kan man träna så att man får en mjukare hand när man rider, jag brukar bli alldeles för hård i (och använder den för mkt) handen när...
2
Svar
21
· Visningar
2 074
Senast: Aeternum
·
H
Träning Hejsan, jag har en New Forest ponny som heter Saga. Hon är väldens goaste och sååå bäst;) Men ett litet problem är: att varje gång...
8 9 10
Svar
184
· Visningar
13 142
Senast: wild n crazy
·
J
Träning jag behöver lite råd... jag har ridigt i många år. men då mest på lite trav å galopp rundor i skogen. har nu äntligen börjat ta...
Svar
3
· Visningar
909
Senast: Elina8
·
Träning Min kompis häst är rädd för kor, vilket är ett rätt stort problem eftersom vi måste passera dem i stort sett varje ridtur. På håll går...
Svar
7
· Visningar
1 142
A
Träning Vi ska visa upp en av våra ponnyer på utställning om några veckor, men oron har kommit krypande...:crazy: Skritten fungerar bra hon...
Svar
7
· Visningar
954
Senast: alejah
·
Ridning Jag var och provade på barockridning för en tid sen, och instruktören betonade då att det här är annat än "vanlig" ridning, för här vill...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
17 157
Senast: bigganl
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Födda 2022