Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

F
Träning Hej! Jag köpte en nordsvensk (aldrig startad) för att bli ridhäst. Nu är det så att jag har haft henne ett tag och jag märker att...
Svar
13
· Visningar
1 103
Senast: fraaida
·
Träning Jag funderar på en sak, har skaffat mej en bomrädd häst :) Kan man träna upp de? Asså få dom att de inte är läskigt. Behöver lite...
Svar
6
· Visningar
2 258
D
Träning Har en 14 årig hbl valack som är relativt välutbildad. Han har för det mesta haft en väldigt fin trav. Taktmässig med långa kliv och...
Svar
4
· Visningar
1 151
Senast: Diablo
·
F
Träning För en vecka sedan tog jag hem min foderhäst från ridlägret han gått på i sommar (han ägs av ridlägret). Jag hade honom förra året från...
Svar
4
· Visningar
1 013
Senast: ELine
·
Träning Jag har nyss blivit medryttare på en alldeles underbar maxad D-ponny. Det var mkt som klickade direkt i ridningen och vi kommer väldigt...
Svar
6
· Visningar
1 322
Senast: Yrja
·
Hästhantering Jag har en bekant som har ett ranghögt sto, som hon har jätteproblem med. Stoet har varit otroligt svår att fånga i hagen, men efter att...
Svar
19
· Visningar
2 785
Senast: Amk
·
S
Träning Kan man lämna iväg sin häst hos tränare för att "fixa till" gångarterna? Jag har nämligen en ridtravare som har en del att lära både i...
2
Svar
24
· Visningar
1 921
Senast: Cooperfield
·
Träning Behöver lite råd från er bukisar. För två år sedan exakt den 13 april 2006 föddes mitt första föl Thengilya. Lyckan var total och jag...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
8 639
M
Träning Nu har jag kommit till ett sånt skede att jag inte vet hur jag ska göra med min häst, mitt tålamod har sjunkit så långt ner i botten som...
2 3
Svar
51
· Visningar
4 063
A
Träning Jag är så sugen på att sätta mig på hästryggen igen, har inte ridit på flera år, eller 1 gång förra året på uteritt på en ridskola...
Svar
7
· Visningar
1 126
Senast: Celoty
·
N
  • Låst
Träning Igår blev jag äntligen ägare till den underbaraste varelsen som finns på denna Jord - kallblodstravaren Balbinus. En vänligare själ får...
Svar
1
· Visningar
1 750
Senast: IngelaH
·
Träning Mitt vbl och nordis är barfota runt om. Funkar jättebra och de är väldigt tåliga att rida på grusvägar. En tanke kom. Hur är det att...
Svar
6
· Visningar
811
Senast: -sunshine-
·
S
Träning Jag har en fyra årig ridponny som jag haft sedan han föddes. Jag började sadel och träns vänja honom tidigt och när han var tre började...
Svar
4
· Visningar
1 201
Senast: Leteng
·
K
Träning Jag har ett femårigt friesersto som jag för närvarande har stora problem med att kunna rida ut ensam med. Jag har ytterligare en häst...
Svar
3
· Visningar
975
Senast: skuggi
·
R
Träning Hej allihop. Jag har en uppgift som jag sitter och klurar på, jag ska nämligen börja vara ridlärare för en nybörjargrupp. och det jag...
Svar
6
· Visningar
3 886
Senast: Kookaburra
·
Träning Nu är det snart dags att släppa ut min olycksdrabbade lilla ettåring. Hon har haft boxvila i 6 månader efter två olika skador. Tanken är...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 256
Senast: MiaMaria
·
S
Träning Hej! För ett litet tag sedan föll jag av min häst. Vi skulle hoppa. Men det blev så att jag "hoppa" och hon stanna. Satt upp direkt igen...
Svar
5
· Visningar
804
Senast: Kallebus
·
B
Träning hur ska jag kunna lasta min häst ? hon bara fjantar sig och läger sig i transporten och får panick hur ska jag få bort de?
Svar
11
· Visningar
1 393
Senast: millan71
·
T
Träning Ja, som rubriken..idag skulle jag glad i hågen prova min nyinköpta fårskinnsvojlock på hästen, 15 år, gammal travare och väldigt foglig...
Svar
9
· Visningar
2 157
Senast: ricca
·
Träning Fiktivt men med verkliga hästar. Mina två drömhästar som dock aldrig kommer stå under samma tak. Men jag började fundera och därav denna...
2
Svar
27
· Visningar
3 352

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka