Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

I
Träning hur kan man träna så att man får en mjukare hand när man rider, jag brukar bli alldeles för hård i (och använder den för mkt) handen när...
2
Svar
21
· Visningar
2 074
Senast: Aeternum
·
H
Träning Hejsan, jag har en New Forest ponny som heter Saga. Hon är väldens goaste och sååå bäst;) Men ett litet problem är: att varje gång...
8 9 10
Svar
184
· Visningar
13 190
Senast: wild n crazy
·
J
Träning jag behöver lite råd... jag har ridigt i många år. men då mest på lite trav å galopp rundor i skogen. har nu äntligen börjat ta...
Svar
3
· Visningar
909
Senast: Elina8
·
Träning Min kompis häst är rädd för kor, vilket är ett rätt stort problem eftersom vi måste passera dem i stort sett varje ridtur. På håll går...
Svar
7
· Visningar
1 142
A
Träning Vi ska visa upp en av våra ponnyer på utställning om några veckor, men oron har kommit krypande...:crazy: Skritten fungerar bra hon...
Svar
7
· Visningar
954
Senast: alejah
·
Ridning Jag var och provade på barockridning för en tid sen, och instruktören betonade då att det här är annat än "vanlig" ridning, för här vill...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
17 172
Senast: bigganl
·
A
Träning Nu behöver jag lite hjälp! Inför ridskolestarten är det alltid bra med nya lektionsidéer, så jag skulle älska er för alltid om ni ville...
Svar
9
· Visningar
2 648
Senast: Araminta
·
Träning Hejhej! Ska snart få hem ett sto, som är helt grön i utbildningen. Jag tänkte börja löshoppa henne några ggr innan jag börjar...
2
Svar
37
· Visningar
2 253
I
Träning hej, hur gör ni när ni vill att hästen ska gå i en lägre form??:)
Svar
10
· Visningar
1 291
Senast: Fannyyy
·
F
Träning Hej! Jag har just nu en häst som jag försöker få upp i en svårare form, L:a, msv -form. Jag rider verkligen upp mot handen och kanske...
Svar
5
· Visningar
1 050
Senast: Fannyyy
·
P
Träning Vad gör man!!! Jag blir galen:eek: Har efter mycket NH träning, mycket mental träning själv, fått en alldeles underbar häst att rida på...
Svar
6
· Visningar
1 293
Senast: Tveket
·
J
Träning Då jag far ut och rider i skogen börjar min häst direkt vägra att gå och börjar kasta med huvudet i riktning hemåt. Det kan börja vid...
Svar
6
· Visningar
1 008
Senast: Tuvisen
·
R
Träning Precis som rubriken lyder, min häst vill inte samarbeta i skritt. Det går bra på lång tygel men så fort man kortar upp börjar han...
Svar
3
· Visningar
769
S
Träning Jag har ett varmblod som är 7 år.. Han är jätte duktig och har aldrig gått på travet utan inriden när han va 3 år och utbildad och så...
Svar
14
· Visningar
1 574
Senast: Tuvisen
·
J
Ridning Känner mig för tillfället lite förvirrad! Jag rider för det mesta på jaktstång och kapson, och har tyckt att det har varit ypperligt för...
Svar
1
· Visningar
759
Senast: Totola
·
H
Träning hur lär man någon att rida lätt (trav)på ett bra sätt?
Svar
12
· Visningar
1 682
Senast: josefin_e
·
W
Träning *LÅNGT* Jag har funderat så himla mycket över vad som är rätt och fel när det gäller att tvinga en häst att göra saker som den...
2 3
Svar
44
· Visningar
3 233
Senast: Monalisa
·
M
Träning Jag hjälper till att rida en sjuårig häst som är väldigt lågutbildad. Har ridit den väldigt kort och från början hade den problem med...
Svar
3
· Visningar
856
Senast: scesar
·
D
Träning Ja, som rubriken; Är det här en fin form, eller fuskar han? :) Finns mer bilder om ni vill ha det. Jag VET att min...
2
Svar
36
· Visningar
3 983
Senast: Zmulan
·
Träning Min häst skadade sej allvarligt i nacken i maj vid en transportolycka.Hon slängde sej ur transporten precis efter lastning och landade...
Svar
12
· Visningar
1 476

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Skottlossning på skola
  • Vaginal vs kejsarsnitt
  • Roliga saker som barn säger

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka