Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Träning de river hagarna på nya stället, så hästarna är innakorderade i tillfälliga hagar med bara elstängsel runt. nu har dock min häst blivit...
Svar
14
· Visningar
2 443
Senast: Jeeves
·
C
Träning Vilken fråga om ridning, gällande hästen, ekipaget eller ryttaren skulle du vilja läsa svaret på i en bok? Är nu på slutklämmen...
Svar
19
· Visningar
1 506
Senast: Julle
·
M
Träning Hejsan! Har en social fjording på 10 år som gillar att komma ut & hitta på lite saker:d, vi har bara haft honom i 1 månad. Han har inga...
Svar
8
· Visningar
1 995
Senast: Gabert
·
O
Träning Min ponny (en äldre C-ponny) hetsar lätt upp sig och blir mycket hög i formen. Så fort jag kortar upp tyglarna kör han upp huvudet och...
Svar
13
· Visningar
1 121
Senast: Whiplashr
·
Träning Ja just det.. :D Han är snart 3, ska köras och har än så länge blivit tömkörd och haft loksele på. Är svättig och rel. ohanterad.. I går...
Svar
3
· Visningar
816
Senast: lynxlady
·
Träning Jag övervägde att be om tips i tråden "Hur går det för era 05:or?" men jag ansåg att tråden är så "stor" att det skulle bli svårt att få...
Svar
6
· Visningar
1 076
Senast: Jate Volim
·
E
Träning Tänkte göra en lite undersökning på detta... Hur gamla var ni? :bow:
25 26 27
Svar
523
· Visningar
24 946
Senast: amandamazetti
·
Träning HEJSAN, :) jag undrar bara om det finns någon som vet något om Heiniger klippmaskin? finns en som heter Heiniger handy som är till...
Svar
2
· Visningar
1 688
Senast: misen
·
Träning Mitt nyinköpta varmblod har lagt sig till en otroligt irriterande ovana! När jag kommer och ska hämta honom i hagen står han oftast vid...
Svar
6
· Visningar
1 061
Senast: Eufemia
·
Träning Min dam har på sista veckorna gått på väldigt framåt ibörjan av ridningen, men sedan tvärstannar hon och vägrar att röra benen (utom...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 695
Senast: corre77
·
Träning Min häst är hur mysig som helst. Hon är verkligen en ängel och världens snällaste. Vi har egentligen inga stora problem men allt kan ju...
Svar
8
· Visningar
1 108
Senast: Fina
·
E
Träning Min häst har, helt tvärt, blivit nästan helt tokig i boxen, särskilt när hon är ensam i stallet men även när alla tre andra också är...
Svar
4
· Visningar
1 312
Senast: PrincessAsk
·
Träning Hur tränar man lättast på att få hästen att öka steglängden? Någon som har några bra övningar som kan hjälpa till?
Svar
4
· Visningar
1 561
Senast: incognito
·
Träning Tänkte att vi skulle fylla en tråd med situationer där hästen ej bör sitta fast- för att inte få framtida eventuella problem med...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
4 458
Senast: älgen
·
Ridning Jag ställde denna fråga även i dressyrforumet, funderar på hur mycket man ska "bära" hästen eller om man i stället bryta av: Hur...
2
Svar
28
· Visningar
2 468
Senast: bigganl
·
T
Träning Jag sköter en ponny som har väldigt svårt för att stå still när man sitter upp. Han vill gärna trava iväg så fort jag sätter foten i...
Svar
8
· Visningar
1 009
Senast: Borin
·
Ridning Har nyligen börjat rida med 3+1. Det är min 2:a gång och det känns helgalet!! Men fattar ju att det är det bästa sättet om man tillslut...
2
Svar
21
· Visningar
2 026
Senast: Totola
·
M
Träning Om hästen inte vill gå på transporten men inte är rädd utan bara håller på med dumheter och är envis hur skulle ni då göra ? Om...
2 3
Svar
58
· Visningar
3 995
Senast: schelin_j
·
M
  • Låst
Träning Jag har en gammal londonfärgad sadel och ett svart träns, det ser inte särsklit bra ut tillsammans! Någon som kan tipsa om billiga...
Svar
2
· Visningar
837
Senast: Myszka
·
S
Träning Hejsan! Jag & min foderhäst söker nu efter bra tips på varierad ridning. Visst, dressyr, hoppning & uteritt de vet vi redan om, och det...
Svar
7
· Visningar
1 142
Senast: Duffy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama