Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Om hästen jobbar rätt så känner man hur den välver ryggen på väg ner i formen och när den är i form så känner du hur ryggen arbetar.
Ja, som rubriken; Är det här en fin form, eller fuskar han?
Finns mer bilder om ni vill ha det.
Jag VET att min sits är bajs, och JA jag ska börja rida för instruktör igen så att jag rättar till den.
Jag tror Trani syftar på att det egentligen är magmusklerna som arbetar och genom att korta upp (på rätt sätt) underlinjen så bär hästen. Den får en välvning i överlinjen men inte pga hårt arbetande muskler i den samma.
Am I right?
jag vet inte riktigt vad jag ska tro om allt det här med ryggverksamhet osv, på ridskolan sa de att det skulle kännas som när hästen "sket" när den jobbade rätt, men änsålänge tror jag inte att jag någonsin varken sett eller känt själv när en häst höjer ryggen.
När hästen bär sig korrekt så ska inte ryggen arbeta alls. Den ska vara avslappnad.
Fin häst, men visst fuskar den.
Ta inte illa up nu, men jag tror att om du bara får upp din sits lite så tror jag hästen automatiskt kommer komma upp lite.
Nu går den lite 'framtungt'.
Lycka till