Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Ridning Jag ställde denna fråga även i dressyrforumet, funderar på hur mycket man ska "bära" hästen eller om man i stället bryta av: Hur...
2
Svar
28
· Visningar
2 474
Senast: bigganl
·
T
Träning Jag sköter en ponny som har väldigt svårt för att stå still när man sitter upp. Han vill gärna trava iväg så fort jag sätter foten i...
Svar
8
· Visningar
1 009
Senast: Borin
·
Ridning Har nyligen börjat rida med 3+1. Det är min 2:a gång och det känns helgalet!! Men fattar ju att det är det bästa sättet om man tillslut...
2
Svar
21
· Visningar
2 035
Senast: Totola
·
M
Träning Om hästen inte vill gå på transporten men inte är rädd utan bara håller på med dumheter och är envis hur skulle ni då göra ? Om...
2 3
Svar
58
· Visningar
3 998
Senast: schelin_j
·
M
  • Låst
Träning Jag har en gammal londonfärgad sadel och ett svart träns, det ser inte särsklit bra ut tillsammans! Någon som kan tipsa om billiga...
Svar
2
· Visningar
837
Senast: Myszka
·
S
Träning Hejsan! Jag & min foderhäst söker nu efter bra tips på varierad ridning. Visst, dressyr, hoppning & uteritt de vet vi redan om, och det...
Svar
7
· Visningar
1 142
Senast: Duffy
·
F
Träning Jag har en fyraårig vallack som jag har lite problem med. När jag skrittar iväg från stallet(Ensam) vänder han nästan alltid en bit...
Svar
6
· Visningar
1 158
Senast: Fanny B
·
I
Träning hej, håller på att lära min häst galopp och nu när vi rider ut klarar fattningar och håller galoppen ca 5 språng. Jag brukar träna...
2
Svar
21
· Visningar
2 315
Senast: Farle
·
Träning Jag rider ut dagligen med hästen, en del dagar rider jag i alla gångarter beroende på väder, då ridvägarna här är helt hopplösa och jag...
Svar
4
· Visningar
890
Senast: rare
·
Ridning Jag skulle villa ha lite bilder på att jag rider! De ska ju vara snygga och jag vill att det ska ses att det är klassisk. Som...
Svar
3
· Visningar
2 001
Senast: karindk60
·
Träning Om två månader börjar jag träna för dressyrtränare med min 4-åring, och vi ska börja med sidförande övningar. Finns det några...
Svar
10
· Visningar
1 536
F
Träning Är det någon som har hoppat terräng med sitt varmblod?
9 10 11
Svar
209
· Visningar
14 270
Senast: eternalsunshine
·
M
Träning :confused:Min dotter orkar inte hålla våran häst...hon är vädigt stark i hoppning och dressyr. Jag vet inte vad jag ska prova för bett...
2 3
Svar
58
· Visningar
5 308
Träning Hejsan! Jag har ridit nu sen sjuåring "vanlig" ridning och känner för nått nytt då jag aldrig varit intresserad av vanlig dressyr eller...
Svar
2
· Visningar
936
Senast: Rhaven
·
G
Ridning Lägger tråden här för att få svar från AR-ryttare, men moderatorn får väl som bekant flytta om det behövs. Har fått tips från...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 770
Senast: svea
·
Träning Finns det någon menlösare rädsla? Jag är alltså rädd för att bli rejält rädd. Jag antar att jag för det mesta är ganska "försiktig" av...
Svar
5
· Visningar
939
Senast: Luxi
·
Träning Har tre hästar varav en liten kille på 3 månader som jag har på bete ca 1 km hemifrån. Detta innebär en hel del promenader till o från...
Svar
13
· Visningar
1 200
Senast: mackan
·
F
Träning Nu är det såhär att jag har lite funderingar angående NH, löslongering och arbete på lång töm.. Sysslar själv med alla delarna och...
3 4 5
Svar
95
· Visningar
5 695
Senast: Fire-Eye
·
T
Ridning Jag rider min häst på blank stång mesta delen,men skulle vilja ha ett bett att variera med,vanliga två- och tre delade gillar han inte...
Svar
5
· Visningar
792
Senast: trolli
·
Träning Jag ska förmodligen hämta hem en ett-årig shettis i dagarna (om allt går som det ska), men blir lite osäker på hur mankör såhär pass små...
Svar
8
· Visningar
1 179
Senast: hillevie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Annonsera mera hundar 2
  • Kattbilder #10