Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Träning Vet inte om den här tråden hamnar under rätt underkategori, men jag chansar. Har ett litet problem med en av mina ponnyer och skulle...
Svar
7
· Visningar
1 066
Senast: Kiwifrukt
·
D
Träning Ska eventuellt börja rida en fjording (medryttare) utöver min egna häst. Provred honom idag, och han var väldigt rolig, men han böjde så...
Svar
8
· Visningar
1 017
Träning Är det någon som har några bra tips på övningar eller liknande som är bra när hästen ska gå ner i vikt? Min pålle har en rejäl buk nu...
Svar
11
· Visningar
1 157
Senast: sthu
·
Träning Jag ska flytta och ta med mig hästen, ca 25 mil bort. Hästen brukar inte åka transport så jag har ingen aning (än) om huruvida hon...
Svar
18
· Visningar
1 189
Senast: Centaur
·
Träning Jag kom att tänka på detta när jag skrev i en annan tråd. Hur många är det som sitter och kämpar och rider hästar som inte passar...
3 4 5
Svar
95
· Visningar
7 484
Senast: Maira
·
Träning Pigg? lat? busig? Het? filbunke? mm mm:bump:
9 10 11
Svar
218
· Visningar
13 117
Senast: SoCameA
·
J
Träning Min dotters häst avskyr vatten pölar diken med vatten mm men snäll att dusha I dag red jag han,som min dotter är hos sin pappa, Och...
Svar
4
· Visningar
1 606
A
Träning när kan man börja använda inspänningar vid longering för den oinridna unghästen? eller är det bättre att tömköra och hoppa...
Svar
4
· Visningar
963
Träning Hejsan! Jag vet inte riktigt var jag skulle lägga den här tråden, men ni får väl flytta på den om ni tycker så. Jag går direkt på saken...
Svar
6
· Visningar
969
Senast: H_lena
·
L
Träning Hejsan, I slutet pa Augusti far jag hem min 2 ariga pre hingst..Jog bor i england och jag har tre hagar, tva som ar stora och en...
Svar
14
· Visningar
1 264
Senast: lovelylace
·
Z
Träning :confused: Har ett problem med fötterna när jag rider. tappar stigbyglar och ibland "viker sig" fötterna. Min undran är nu vad jag kan...
Svar
5
· Visningar
918
Senast: Tuvisen
·
A
Träning Hur gammal får man som högst vara om man ska Tävla d-ponny?
Svar
5
· Visningar
1 447
·
H
Träning det står ofta i annonser att hästen kan användas till lättare promenadridning,vad anser ni att det innebär?
Svar
14
· Visningar
1 430
·
L
Träning hejsan! jag har ett tung problem min häst slänger ut tungan när vi börjar rida och jag vet inte vad jag vad jag ska göra åt de, för...
Svar
8
· Visningar
1 235
Senast: bigganl
·
Träning om hästen tappar en sko, rider ni ändå med tre skor? rider ni kanske bara inne för att skona hoven eller hur gör ni?
2
Svar
38
· Visningar
2 601
Senast: grimskft
·
G
Träning Jag håller på att sätta igång min ponny efter en skada. Han gick omkull i början av sommaren och fick en jättestor svullen blodutjutelse...
Svar
3
· Visningar
770
Senast: Dandylinn
·
A
Träning Min häst är livrädd för vattenpölar och sjöar. Om vi kommer galopperande på en grusväg och det är en vattenpöl i vägen tvärnitar han...
Svar
1
· Visningar
724
Senast: Elisha
·
L
Träning Pa Onsdag ska jag och hamta upp min nya tva ariga hingst...han har aldrig varit nagon annanstans an pa stuteriet dar han var fodd, och...
Svar
4
· Visningar
742
Senast: urkella
·
Träning HejHej ! Har en 6 årig varmblodsvalack som jag ridit in själv för ca 1 år sedan och nu galopperar vi och hoppar hinder i både trav och...
2
Svar
20
· Visningar
1 877
Senast: Celoty
·
F
Träning Hej! Jag skulle behöva lite hjälp av alla hoppkunniga människor där ute.;) Jag håller ridlektioner för två småtjejer (på 10år) och...
Svar
6
· Visningar
1 823
Senast: fru_griz
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama