Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

W
Träning Jag är nybliven ägare till en 3 åring på 171. Han är en ädel typ med långa ben. Min plan med hästen (som gått 3 årstest) är att...
Svar
1
· Visningar
949
Senast: anni0301
·
T
Träning Hur använder ni era hjälper när ni t.e.x ska göra tempoväxlingar i trav? När ni ska öka farten/steget? Och sakta ner/minska? Hur...
Svar
15
· Visningar
3 473
Träning Är lite nyfiken.. Köper man en 4-åring, kan man då med all säkerhet vänta sig att den står på 2 ben mestadels av tiden som 5åring...
Svar
18
· Visningar
3 296
Träning är det för att vi är på nytt ställe, eller vad tusan har tagit åt min häst? flyttade henne 2.8 så vi har varit ca en vecka på det nya...
Svar
9
· Visningar
1 050
Senast: Liten
·
Träning Lite dumma frågor kanske men iaf Hur vet man när man är redo kunskapsmässigt för en unghäst ? Hur "lätt" förstör man en unghäst ...
Svar
17
· Visningar
1 952
Senast: SuneSpecial
·
Träning Blev kanske lite konstig rubrik men men.. Jag ska i alla fall visa min 4-åring på kvalitén, jag visar honom under ryttare, A hoppar...
Svar
12
· Visningar
1 211
S
Träning Hejsan alla där ute! Jag behöver all hjälp och tips jag kan få av er. Jag har börjat rida som vuxen och har gått på vanlig ridskola i...
8 9 10
Svar
190
· Visningar
14 997
Senast: skuggi
·
M
Träning Min häst går jättebra på sånadär ledarskapsövningar flytta undan rumpan, backa, gå framåt, stanna osv. men . vid vissa tillfällen funkar...
2
Svar
37
· Visningar
2 210
Senast: mackan
·
E
Träning hej! för det mesta så hoppar ja antingen bana i paddocken eller rider ut en sväng i skogen, det börjar bli rätt tjatigt då ja gjort det...
Svar
6
· Visningar
1 046
Senast: Tuvisen
·
Träning Vet inte varför jag blivit så nojjig... Ska köpa en till häst och valacken här hemma går själv. Hur gör man med hästarna? Ska man låta...
Svar
15
· Visningar
1 306
Senast: lobell
·
M
Träning En tråd om uteritter :angel: tänkte att det skulle vara kul att läsa om när ni rider ut roliga saker som händer/tråkiga saker, saker...
Svar
19
· Visningar
1 287
Senast: MoonAngel
·
T
Träning Jag är nervös ju:crazy: Ska släppa ihop min nya ponny med dom "gamla" till helgen är det tänkt. Nojjig som jag är har jag haft dom i var...
2
Svar
38
· Visningar
3 821
Senast: TheBlackOne
·
C
Träning Som någon kanske vet så skapade jag en tråd för ca en vecka sen ang. min häst som blir så orolig när hon blir lämnar ensam i hagen. De...
Svar
2
· Visningar
859
Senast: Big_lady_zola
·
D
Träning ..är något som jag väldigt gärna skulle vilja prova på. Har haft en tidigare islänning som verkligen älskade att hoppa och hade talang...
Svar
5
· Visningar
972
Senast: Roheryn
·
S
Träning Hej! min häst är ett varmblod, och ett problem med henne är helt enkelt att hon är klumpig. Hon snubblar ofta och är rätt ofta nära på...
Svar
6
· Visningar
1 446
Senast: Hanna-Saga
·
Träning ja, en häst som inte är van att longeras - har ni några bra tips på hur man ska göra för att "få honom att förstå att gå runt mig".. han...
Svar
5
· Visningar
933
Senast: axel
·
P
Träning Jag behöver lite hjälp med min C-ponny man kan aldrig riktigt lita på henne till hundra för rätt vad det är så ställer hon sig upp. Min...
2 3
Svar
40
· Visningar
2 913
Senast: Muehh
·
J
Träning Hejsan! Vi ska sätta igång min medryttarhäst efter en liten hälta hon haft. Men bara med skritt. Därför undrar jag om ni vet någon bra...
Svar
5
· Visningar
1 504
S
Träning Första dagarna Hejsan, vad gör ni de första dagarna med den nya hästen?
2
Svar
26
· Visningar
2 345
Senast: pinky
·
Träning Jag lyssnade på TV i natt och Jan S säger att förvänd galopp är när man går i olika galopp med fram och bak. Har jag fattat fel när han...
Svar
18
· Visningar
1 581
Senast: Ancor
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama