Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Träning om hästen tappar en sko, rider ni ändå med tre skor? rider ni kanske bara inne för att skona hoven eller hur gör ni?
2
Svar
38
· Visningar
2 601
Senast: grimskft
·
G
Träning Jag håller på att sätta igång min ponny efter en skada. Han gick omkull i början av sommaren och fick en jättestor svullen blodutjutelse...
Svar
3
· Visningar
770
Senast: Dandylinn
·
A
Träning Min häst är livrädd för vattenpölar och sjöar. Om vi kommer galopperande på en grusväg och det är en vattenpöl i vägen tvärnitar han...
Svar
1
· Visningar
724
Senast: Elisha
·
L
Träning Pa Onsdag ska jag och hamta upp min nya tva ariga hingst...han har aldrig varit nagon annanstans an pa stuteriet dar han var fodd, och...
Svar
4
· Visningar
749
Senast: urkella
·
Träning HejHej ! Har en 6 årig varmblodsvalack som jag ridit in själv för ca 1 år sedan och nu galopperar vi och hoppar hinder i både trav och...
2
Svar
20
· Visningar
1 884
Senast: Celoty
·
F
Träning Hej! Jag skulle behöva lite hjälp av alla hoppkunniga människor där ute.;) Jag håller ridlektioner för två småtjejer (på 10år) och...
Svar
6
· Visningar
1 829
Senast: fru_griz
·
P
  • Låst
Träning Jag vet om att många vill få till det att ALLA Varmblod är gammla travare. Och jag möter nästan dagligen att jag får en kommentar om min...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
4 378
Senast: IngelaH
·
M
Träning Nu är de jag som är i farten med mitt tänkande igen. Men jag tycker att det är allt för många som klagar över att dom inte kan sitta ner...
Svar
5
· Visningar
1 086
Senast: MyJoyride
·
P
Träning Var på ridskolan och tränade hoppning idag. Det är en tjej (Vi kan kalla henne Mia) Som går i samma grupp som mig, blir bannemig...
2 3
Svar
50
· Visningar
5 566
Senast: EmeelieeS
·
Träning Det kan komma att bli ett hästköp för mig i höst, men jag har svårt att hitta någon hästkunnig som jag skulle kunna ta med mig på...
2
Svar
20
· Visningar
2 398
Senast: terese
·
Träning Jag har insett att jag inte riktigt reder ut min käre mr bus, han är 4 år och vi håller på med inridningen lite smått. Tyvärr så har han...
2 3
Svar
54
· Visningar
3 396
Senast: linzan
·
N
Träning Vad gör jag när min häst inte vill ridas ut? Backar in i elstängsel mm. Kan inte ut och gå med henne heller för då försöker hon rymma
Svar
16
· Visningar
1 309
D
Träning Jag har en häst som tränger in mig i väggen om jag försöker flytta honom åt höger... Hur ska jag göra för att få honom att flytta sig...
Svar
12
· Visningar
2 998
Senast: SaraBuder
·
Träning Jag behöver lite kunskaper i förebyggande syfte. Jag har en unghingst av den trevligaste sort man kan tänka sig. En mycket försiktig...
Svar
4
· Visningar
856
Senast: Toria
·
J
Träning Våra hästar är vana att va inne på natten som vi har mkt plågsamma myggor och knott här i norrland, men nu i dag har det varitt svalt...
Svar
7
· Visningar
1 018
Senast: jojjogalopp
·
S
Träning Hur tränar man bort det? :crazy: Han stannar, fryser fast, känns som att han ska resa sig men har hittills inte gjort det. Går man...
Svar
3
· Visningar
910
Senast: pompa04
·
J
Träning Min häst har väldigt svag rygg så hon skulle behöva mera ryggmuskler ;) har ni några tips om vilka övningar som man kan köra från...
Svar
4
· Visningar
1 314
Senast: jenny-91
·
Träning jag har en korsningsponny på 2 år jag har haft henne från nyfödd. nu är hon 2 år gammal går fortfarande ihop med sin mamma samt ett...
Svar
4
· Visningar
811
Senast: vickysan
·
G
Träning Alla ni som allt som oftast rider endast i repgrimma, Hur gör ni när ni rider lite mer "i form" eller "samlat"? Jag har ridit min kuse...
2
Svar
22
· Visningar
2 508
Senast: Ella_99
·
H
Träning har sett så många som kommer till stallet stressade och sadlar på och ger sig ut i padocken rider helkoncentrerat och sammanbitet,surar...
2
Svar
24
· Visningar
2 097
Senast: Mysaan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Akvarietråden V