Men herregud!

Sv: Men herregud!

Hon måste ha fått en tillsägelse elr nått, för hon är inte lika mycket på med spöt o sporrar längre :p Fast det är fortfarande riktigt illa :mad:

Konstigt vore det om inte eran ridlärare märker något? om så är fallet tycker jag att du skall prata med ridläraren om hur du upplever din ridkompis sätt.

Du skall nog inte prata direkt med tjejen, kan lätt bli bråk och skitsnack, bättre än vuxen, typ din ridlärare, som hon ser upp till säger ifrån. :)

Alla svaren talar för sig. Tala om för tjejen att hon inte beter sig som en god ryttare ska göra. Gör det ansikte mot ansikte och dra inte in ridläraren i det hela, hon/han kanske inte säger något än då och då framstår du bara som en skvallerbytta.

jag har inte läst alla svar men tycker det är förhävligt. jag har själv 2 underbaraponnysar, och man änd har ett spö i handen på den ena så spänner han sej och blir shit nervig. men hennes häst borde ju säga ifrån! men den är ju säger för snäll snakaren, men säg det högt som många här säker har skrivit. men fråga varför hon slår hästen? och vad den har gjort! och så att ridläraren hör tycker jag defenetift, du har all rätt att säga de du tycker och det är HELTFEL att betesej så som hon gör.!

Usch ! Äre ingen som säger till henne ? Skulle jag vara med så skulle jg antingen säga till ridläraren direkt och annars skulle jag säga till henne. Hästen ska ju inte behöva ta stryk bara för att hon vill visa sej duktig..

Jag tycker att du ska tala om det för någon. Någon som kan sitta och titta när hon rider. Och jag skulle ha filmat hela lektionen. Ingen häst ska spöas! Jag använder spö någon gång men det är ju frammåt drivande och inte bestraffning! Jag blev upprörd när jag läste det du skrev. Jag tycker att det är fel att unga ryttare (alla) använder spö och sporrar jag menar att använda dom fel som Mia gjorde på denna hopp lektionen. Jag har sett många personer som har använt sånna hjälpmedel fel. Om du hade varit jag så nästa gång man ser att hon använder dom hjälpmedlerna fel så SKRIK/ROPA UT -"sluta slå hästen!" Eller något! Bara så att hon inte fortsätter!

säg åt ridläraren tycker jag.

stackars häst måste ju snart bli van med spö och vad ska hon göra då ? hitta en spikklubba eller O.o

man ska ju använda spöt när hästen gör fel inte när den gör rätt ju :S

håller med Palastina med man ska filma lektionen och visa det för henne för hon kanske inte inser hur mcyket hon använder spöt O.o

Senast ändrad av en moderator:

"herregud.."
Antagligen vet hon inte hur man använder ett ridspö eller också missbrukar hon det medvetet..:eek:
Förstår inte hur man kan behandla en häst så, hon kommer varken att komma någonstans med sin häst eller med sin ridning.
Det bästa är att du snackar med ridläraren och med henne. vissa är tydligen inte alls lämpliga som ryttare..

Låter som en jobbig och irreterande människa. tycker väldigt synd om hästen :cry: tycker du ska berätta för din ridlärare, det skulle nog jag har gjort eller prata med "Mia" och får henne att inse att hon är j*vlit elak mot hästen

Min ridlärare låter inte nybörjare ha varken spö eller sporrar på någon häst, först när de blivit duktiga får de ha spö och i nästan inga fall är det fråga om sporrar. Sen när man kommer upp i grupperna vill hon att alla ska ha spö oavsett häst, man behöver inte använda det men man skall lära sig rida med det tycker hon. Jag håller med!

usss hatar sånna människor men en sak som stgör mig som jag såg på ridlägret jag var på det var en tjej som bara galopperade i samma varv i 40minuter jag och en kompis bara tittade och blev lite sura siken ung jävel (DET VAR INTE ENS HENNES EGEN HÄST)

Liknande trådar

Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
2
Svar
20
· Visningar
2 103
Senast: lirco11
·
Träning Det här med frivillighet i träning är ett intressant ämne om än knivigt! :D Till viss del tror jag ändå det inte går att komma ifrån...
Svar
3
· Visningar
903
Senast: skiesabove
·
Hästvård Hejsan! Jag tror att jag skriver här för att kunna bolla min oro med någon som har nya tankar och idéer att ta upp med veterinären:)...
9 10 11
Svar
216
· Visningar
22 313
Hästvård Uppgiven var nog ordet och efter att sökt och letat efter liknande problem ger jag upp. Veterinärerna kliar sig i huvudet och jag vet...
2
Svar
35
· Visningar
5 681
Senast: Josofinito
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar