Men herregud!

Sv: Men herregud!

jag skulle ta spöt å drämma till ungjäkeln sj!! Fan va förbannand ja skulle va! :@ gå å säg till ridlärarn direkt :S

Stackars hääst! Säg åt på engång..
O säg till ordentligt, så hon fattar vad hon håller på med! tkr jag..

*kl*

Oj vilken ouppmärksam ridlärare du måste ha! Min tränare (när vi hoppar rider vi ju iofs i grupper om 3-5) märker varenda litet onödigt slag med spöt, t.ex om någon slår hästen fast den hoppar eller fast den tar skänkeln.

Sporrar kan man ju ha tycker jag, för att förstärka skänkeln, men de ska användas på rätt sätt.

Sen tycker jag hon verkar ha en jäkla snäll häst som ställer upp på det hon gör, man skulle ju vilja att han/hon bockade av den elaka ryttaren:devil:

Men jag tycker du ska fråga om hon tycker det hjälper hästen att hon slår den eller fråga vad han gör för fel? Och ta upp det med ridläraren så hon kan titta lite extra på ryttaren.

Hoppas det löser sig och hon lär sig respektera hästen!

Jag skulle gjort bort henne inför alla.
Typ med hög röst tala om för henne att hon borde inte slå hästen så mycke.
Eftersom hon tydligen smyger med det så att ridläraren inte ska märka det, så vet hon nog innerst inne att det är fel.

Vet en ung:devil: som red min häst en gång.
Hon spände benen, föll framåt och min pålle, som är ganska vikt och skänkelkänslig, gjorde som hon var lärd.
Hon ökade farten. Som belöning fick hon ett kraftigt ryck i tyglarna, samtidigt som tjejen dunkade hälarna i hennes sidor!!:eek:
Snacka om dubbla budskap!!!
Stoet mitt är känd för att säga ifrån när det inte passar, så hon stegrade sig lite:p
Behöver jag säga att ung:devil: kom aldrig mer nära min häst igen!!!!
Det värsta är att hon har en egen häst, och honom rider hon på samma sätt!

Senast ändrad av en moderator:

Vilken ridskola häsr i stan är det??? :eek:

Om det är någon av de stora finns iofs bara ett alternativ :cool:

När man ser såna saker så väser man åt ungarna tills dom slutar med det.
Gärna så högt som möjligt så det blir extra pinsamt när alla hör.

Jag har ett samma fall typ vi kan säga att hon heter hm.. Berta:angel: ja.. I alla fall hon har en pigg ponny som är jette fin rider med spö OCH sporrar:eek: sitter och bankar å bankar med dom hela tin fast han sköter sig:confused: och när det ä dressyr sitter hon å sågar hon rider med 1 dcm korta tyglar.. ställer sig raaakt upp när vi hoppar :crazy: när jag red honom han hoppar GUDOMLIGT och är super duktig och hon tykr han bara är seg. dessutom skriker hon bara åt sina föräldrar hela tiden. Sen när vi var på utflyckt med skolan det var kallt och snö men hon hade bara teckisar och jumpa-skor på sig :confused: sen sa hon att det va skolans fel å sånt då sa jag men ska du inte ha lite varmare kläder då hon ba: Men vi har inte råd med så mkt kläder!! MEN hon ska få en hjälm för 3000?!:confused:

Vi har likadana ungar på vår ridskola.. Det värsta var på en tävling, när en tjej kom in med sin häst. Han var lite pigg men stannade ändå. Sen sitter hon och sågar KRAFTIGT, verkligen drar och rycker, när hästen står i halten. När hon tyckte att hon placerat hans huvud bra, gjorde hon hälsning, sågade lite till, sparkade till hästen för att gå framåt men stannade honom direkt när han gick framåt för att sedan komma fram i trav efter massa tjafs. Och det sorgliga är att domaren inte gjorde något rejält avdrag vad jag kunde se iaf. Hon fick hyfsad poäng. Vad ska man säga liksom...

Usch! Hur kan det finnas sådana människor???!! Jag avskyr verkligen dem!!! Jag skulle ta ett spö och drämt ungj*veln!!:devil::mad:

Säger som de andra, säg till läraren och "Mia"

MVH Vickan

PS; God Jul allihopa!

Senast ändrad av en moderator:

Jag vet vem denna unge är och kan även tillägga att hon vann "bästa ridskoleryttare":eek:.... Detta tack vare att hon hoppade 60 cm på klubbtävlingarna ca 100 grr(varje gång man tävlar får man poäng som sen läggs samman o den som har mest blir bästa ridskoleryttare)
Riktigt tråkig, ska nog ta ett snack med henne när jag är hemma :devil::devil:

Ponnyfantast även PontiLove´s stora syrra:D

tittar inte ridläraren nånting? om hästen får spö under ett helt pass och före och efter hinder och grejer....

jag tycker du kan be er tränare att kika lite extra på detta nästa gång, säg att du inte själv vågar säga nåt för det kan misstolkas eller what ever....

Snacka om att inte inse sina egna fel... :crazy: På min lillhäst hade jag ett tag egentligen faktiskt behövt ha sporrar, men jag tog av mig de då jag inte ansåg mig kunna rida rätt med dessa. Då är spö bättre.

Hon måste ha fått en tillsägelse elr nått, för hon är inte lika mycket på med spöt o sporrar längre :p Fast det är fortfarande riktigt illa :mad:

Förstår att du blir förbannad. Det skulle jag också ha blivit! Gå raka spåret till ridläraren och berätta.

Vissa borde inte få rida över huvudtaget, tycker man.

Ja berätta fördin ridlärare så där håller INGEN vettig hästmänniska på jag förstår fullkomligt att du blir vansinnig !!!!!!!!!!:mad:

Liknande trådar

Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
2
Svar
20
· Visningar
2 103
Senast: lirco11
·
Träning Det här med frivillighet i träning är ett intressant ämne om än knivigt! :D Till viss del tror jag ändå det inte går att komma ifrån...
Svar
3
· Visningar
903
Senast: skiesabove
·
Hästvård Hejsan! Jag tror att jag skriver här för att kunna bolla min oro med någon som har nya tankar och idéer att ta upp med veterinären:)...
9 10 11
Svar
216
· Visningar
22 313
Hästvård Uppgiven var nog ordet och efter att sökt och letat efter liknande problem ger jag upp. Veterinärerna kliar sig i huvudet och jag vet...
2
Svar
35
· Visningar
5 681
Senast: Josofinito
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar