Samling i repgrimma?

Sv: Samling i repgrimma?

hemma har hon bara blivit jätterädd en gång när vi red löst (bortsett från små skyggningar), när det brakade till i buskarna, och då galopperade hon faktiskt iväg 20 meter innan hon stannade och väntade på mig. men det är inte värre än med sidepullet, så det spelar ingen större roll, mer än att jag bara har manen att hålla i då :p

Det verkar häftigt att rida med halsring. men vad menar du med inte värre än sidepullet?
Jag rider ofta min häst med sidepull. Det är inte alls svårare att få stopp på henne med det än med det vanliga tränset med tredelat bett.

Du och Ella är så HIMLA duktiga :love::bow:
Och NU ser jag att du bor i vallentuna?? Det gör ju jag med numera!! :idea:
Nu bara måste jag få komma och se sagohästen live :bump:

ja det är jättekul att rida i halsring! :laugh:
att det inte är värre med sidepullet menar jag att om Ella blir rädd hoppar hon ändå till, skyggar eller flyger framåt ett par meter och det är bara att hålla sig kvar :D hon stannar ändå alltid sen, så det spelar ingen roll om man har ett jätteskarpt bett (har iof inte testat nått sånt, men det skulle troligtvis bara skada hennes mun till ingen nytta), eller rider helt löst. hon reagerar först och tänker sen.
alltså får jag inte stopp på henne förrän hon själv stannat iaf, eftersom det oftast bara blir nån skyggning eller så. hon sticker liksom inte.

skuggi: åh va kul! haha, det är klart du får komma och hälsa på :) :banana:

Liknande trådar

Lantbruksdjur Hej, jag behöver lite tips och råd, vi har relativt nyligen skaffat höns (Brahma) och det har hittills fungerat bra. Nu har dock tuppen...
Svar
7
· Visningar
954
Senast: Luff
·
Träning Detta blir långt, men jag försöker få med så mycket som möjligt av historien. Jag köpte min häst 2015. Hon var då 10 år och hade kommit...
2
Svar
24
· Visningar
4 485
Senast: Fiorano
·
Ridning Viss rambling-varning bör nog utfärdas. 😆 Har, efter snart 2 år i ett nytt land, hittat ett mindre stall nära där jag bor som jag har...
Svar
4
· Visningar
1 693
Ridning Jag är rädd varje gång jag rider min häst. Sitter hela tiden med en känsla av att han kommer att bocka och sticka iväg. Ska dra...
Svar
8
· Visningar
3 684
Senast: AbCdE
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama