Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Träning ...som har några roliga tips på saker man öva på med sin häst från marken? Jag har testat att ha honom lös i ridhuset och då följer...
Svar
2
· Visningar
688
Senast: Maira
·
Ridning Hur bedömmer ni gångarter på oinridna unghästar som inte riktigt är koncentrerade och springer och busar i hagen? Går det öht? Ger det...
Svar
3
· Visningar
879
Senast: Tez1
·
E
Träning hej ska på läger på måndag ska jag rida på söndag på min häst ska ha med han eller ska jag låta han stå eller ska jag rida vi ska ju...
Svar
7
· Visningar
789
Senast: majabergman
·
D
Träning Hej. min häst har haft fång 2 gånger med 2 års mellanrum. (senaste nu i mars) Han har tillfrisknat snabbt och fått börja träna ca. 2 -3...
Svar
1
· Visningar
911
H
Träning vad tycker ni är minsta storleken på en inhängnad för markarbete,dvs horsemanshipövningar och longering
Svar
3
· Visningar
709
Senast: Yrja
·
Träning Hej ! Har en unghäst-valack på 6 år som jag nyss flyttat till nytt stall och när jag ska rida ut själv så stannar han nästan alltid och...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
11 629
Senast: jojjogalopp
·
T
Träning Hej. Jag har ett varmblodssto på 13 år som inte tycker om att åka transport. Hon går in och står kvar i transporten utan problem, kan...
Svar
9
· Visningar
1 015
L
Träning Ska rida medryttarhästen nu i veckan o vet inte vad jag ska göra. Har bestämmt mig att jag ska hoppa en gång och rida ut i skogen en...
Svar
4
· Visningar
804
Senast: Cilla
·
S
Träning Hejhej , jag har då lite problem med hästen jag rider. Hästen är en valack, islandshäst och är ca 6 år. Jag har ridit han i 1½ år , och...
Svar
11
· Visningar
1 356
Senast: Zannaah
·
M
Hästhantering Hej jag är med ryttare på en underbar Nordsvensk. Han är snäll i all hantering men när jag ska rida honom så sparkar han mot skänkeln...
Svar
3
· Visningar
1 222
Senast: Verdandi
·
T
Träning hej, jag skulle vilja ha lite tips om hur jag ska göra åt min häst... det går 3 hästar i hagen och alla mäste tyvärrr tas in om jag ska...
Svar
15
· Visningar
1 257
Senast: Lolami
·
K
Träning Behöver tips om hur jag ska hantera mitt lite havlgalna ponnysto :p Idag när jag skulle ut och rida så ville inte hon det så efter...
Svar
4
· Visningar
898
Senast: Permestam
·
Träning Var ute tillsammans med mitt varmblodssto, 8 år, och kompisen på sin fullblodsvalack, 7 år, idag på förmiddagen. Någon km längre bort...
Svar
3
· Visningar
988
Senast: Ellyne
·
M
Träning jag fick i helgen hem min nya pålle och samtidigt blev min gamla pålle hitkörd. när vi släppte ihop dom var allt lugnt och gammeltanten...
Svar
11
· Visningar
1 106
Senast: mosig
·
I
Träning Hej, alltid när jag rider ut på min "foderhäst" blir han rädd/osäker för massor av saker. Ser han något som är "farligt" börjar han...
Svar
14
· Visningar
1 228
Träning Fattar faktiskt inte det här, så vore ganska tacksam om nån ville hjälpa till och försöka luska ut vad som händer... Har en ponny på...
Svar
2
· Visningar
734
Senast: mik
·
Träning Min ungponny (4 år) har nu under betet fått lite svårt med galoppen! Han börjar gärna slängtrava istället och när han väl galopperar...
Svar
10
· Visningar
1 704
Senast: _Viva_
·
V
Träning Hej alla buke-människor. Jag har sedan innan kört in två unghästar, det var några år sedan men nu undrar jag om det är mycket svårare...
Svar
5
· Visningar
1 038
Senast: Mitrolle
·
M
Träning Hej! Ny här vet en om jag skriver i rätt forum. :confused::crazy: Är 15 år och drömmer om en häst. (fortfarande;)) Men för det...
Svar
13
· Visningar
1 451
Senast: Rio
·
E
Träning ett litet problem.. varje gång ja ska lasta min foderhäst så går han snällt å fint in, men när någon annan lastar honom sliter han sig...
Svar
2
· Visningar
706
Senast: Hest_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 30
  • Stillsam sysselsättning?