Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Ridning ...vad gör jag för fel? Pålle har börjat med att luta huvudet vid ställning åt vänster, så nosen är kvar "rakt fram" men öronen lutar åt...
Svar
14
· Visningar
2 194
Senast: Angmar
·
Träning Det här är Totte. Han är en varmblodsvalack, 10 år gammal och 1,63 hög lite drygt. Han är en himla snäll och försynt häst, och tycker om...
Svar
4
· Visningar
1 190
Senast: skwaller
·
P
Träning Jag ska ha ett litet ponnysto på foder över vintern och jag undrar vad allt man behöver för att longera henne? Kommer inte longera henne...
Svar
6
· Visningar
1 065
Senast: Ketrawzc
·
G
  • Låst
Träning Hur träna t.ex. spansk skritt, bugning, kompliment etc.? Moderatorn får väl spader nu, men jag HAR sökt och inte funnit! Bildtrådar i...
Svar
3
· Visningar
940
Senast: IngelaH
·
Ridning Nu var det ett bra tag sedan vi hade vår senaste träff, och jag skulle gärna träffa alla AR-intresserade själar runt om i Östergötland...
2 3
Svar
55
· Visningar
2 900
Senast: Amk
·
F
Träning jag har tänkt att rida ut imorgon och med tanke på alla milj. blinningar och flugor och andra läskiga insekter så måste man hålla högre...
2
Svar
32
· Visningar
2 437
Senast: clarinho
·
J
Träning Hej alla dressyrryttare! Behöver lite hjälp med övningar på hur jag ska få min häst att inte "knäcka av i nacken" vid ridning. Han är...
2
Svar
21
· Visningar
2 513
Senast: clarinho
·
H
  • Låst
Träning Min häst har haft fång och nu börjar det bli dags att rida igång honom igen! Men hur ska jag börja rida honom, jag vill ju inte att ska...
Svar
1
· Visningar
655
·
E
  • Låst
Träning Hejsan! Har läst en hel del om NH tidigare, och verkligen blivit intresserad, men det är först nu när jag får en foderhäst som är van...
Svar
1
· Visningar
763
·
Träning letar stallplats och har hittat ett supertrevligt ställe men där hästarna går ute 10-11 timmar utan någon mat, visseligen gräshagar men...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 083
Senast: ennelie
·
C
Träning Idag provade jag och tömköra 3åringen. som endast hitills bilvit longerad. och det har gått bra. Hade en medhjälpare som gick bredvid...
Svar
3
· Visningar
844
Senast: CarolineNSV
·
N
Träning Jag ska snart flytta min häst till ett annat stall pga att jag vill ha längre utevistelse än vad jag har nu (6 timmar i rasthage). På...
Svar
10
· Visningar
1 090
Senast: fonen
·
Träning hur få man bort en underhals bäst...?? eller vad nu heter... :) hästen jag ha köpt ha blivit fel riden och ha en jätte underhals ...
Svar
3
· Visningar
1 052
Senast: Ellyne
·
Träning Nu har jag tänkt så det knakar både hit och dit utan att komma på någon riktigt bra lösning. Det är så att jag rider en liten islänning...
2
Svar
20
· Visningar
1 966
Senast: Elina8
·
Träning Blev och fundera på en sak igår. Man läser i böcker och hör människor säga "att om hästen stegrar när man gör något med den för hand...
Svar
14
· Visningar
1 486
Senast: Mindful
·
Träning nu har vi försökt med lastbil, vanlig transport, linor, ja även vetrinär har vart o gett henne plegg (lugnande) max dosen. hon vägrar gå...
2
Svar
28
· Visningar
2 167
Senast: Plutas
·
P
Träning Rider en ung ponny som oftast går med huvudet "uppåt". Hon har fått en grov underhals pågrund av det. Hur ska jag få henne att börja...
Svar
8
· Visningar
1 017
Senast: hillevie
·
L
Träning Jag bor i england och har precis kopt en tva arig pre hingst, han blir levererad den 20 augusti...tanken ar att vi sa smaningom ska...
Svar
3
· Visningar
902
Senast: Gisburne
·
Y
Träning Hej. När ska man börja vänja ett föl vid att stå uppbundet? När brukar man kunna börja rida mamman igen? Och hur vanligt är det...
2 3
Svar
55
· Visningar
6 369
Senast: caballus
·
S
Träning Min häst har en tendens att skita i bettet eller hur man ska förklara det... Han blir typ hård, inte så att han drar i väg, men när man...
2
Svar
22
· Visningar
2 012
Senast: flashlight
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 30